A brighter day

God morgon!

Idag skiner solen och jag hoppas det håller i sig och blir varmt!

Som många av er vet så är jag en gammal dansare. Dansade från det att jag var 11 år tills typ 21 år. Till en början var vi många som dansade i grupperna, men ju äldre jag blev desto färre blev dansarna. Jag och "min danspartner" (vi dansade alltid tillsammans och vi kunde varandra utan och innan) höll i längst. Till slut var det bara hon och jag och jag tror vi körde så i två år innan My fick nys om att det skulle starta en ny grupp som skulle fokusera på cheerleading och då även stå på matcher och dansa under pausunderhållningen. Jag ville då inte sluta dansa så jag följde med henne. Trampett och sådant har alltid varit roligt på gymnastiken i skolan och likaså här! Jag lärde mig hjula på en hand och hoppa upp i luften med benen rakt ut och nudda tårna med händerna! Skitkul! Det som va mindre kul, var matcherna.. För det första är jag Hammarbyare och att då stå och heja på Brommapojkarna var inte det ultimata! ;)
Dessutom var det inga som tittade på danserna, inga som hjälpte oss att skrika ramsor osv. Dessutom hände det värsta.. My bröt lårbenet och blev sjukskriven en längre tid. Dessutom läste hon på ett dansgymnasium så när hon väl kunde börja igen fick hon fokusera på skolan istället.. Så jag tappade helt enkelt lusten och slutade till slut jag med.

Idag är det ca 3 år sedan jag slutade och visst saknar jag dansen! Jag älskar att dansa!! Jag sökte till och med två dansgymnasium och fick kallelse till uttagning till båda. Men jag var för feg för att våga satsa... Tyvärr!

Ni undrar säkert varför jag kom att tänka på detta och jag ska självklart berätta! Armin van Buuren har under våren kommit ut med nytt album och första låten som har samma namn som albumet, "Intense", får mig att blunda och skapa en känsla av dans inom mig, en känsla av koreografi. Jag blir så sugen på att göra en dans till den låten!! :D får nog suga på den karamellen! ;)

0 Kommentarer till "A brighter day"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!