GRYM träning!

När klockan närmade sig dags att sluta för mig så började det så klart att åska, blixtra och regna. Men precis lagom till kl 15 så lyste solen fram och jag kunde glatt cykla hem. Tog mig till och med en liten extra runda. Men väl hemma kom regnet igen så jag bestämde mig för att hoppa Body combaten i parken och istället bege mig till gymmet. Taggad som få på att bränna lite kalorier så började jag med 30 minuter på löpbandet utan vila, övergick till 45 minuters intensiv styrketräning med Nike Training appen och avslutade med 100 st sit-ups/"rumplyft". Otroligt skönt med stretch efteråt! Jag vet iaf någon som kommer ha svårt att gå till jobbet imorgon! ;) God natt!!

Tisdag

Idag var det ritkgit trögt att komma upp ur sängen, men det är det väl alltid andra dagen efter semestern?

Efter en stadig frukost tog jag i alla fall min cykel och trampade iväg till jobbet. Det var faktiskt jobbigare än jag trodde det skulle vara och hemvägen blir ännu värre med tanke på backen upp härifrån... Den är lång, brant och säkert väldigt jobbig!
Så hör ni inte av mig igen så dog jag nog någonstans på vägen! Haha!

Sen blir det faktiskt bara hem och byta om till gymkläder för idag blir det Body Combat i Skytteholmsparken, får se hur det slutar! ;)

Måndag

Idag var det dags att gå tillbaka till vardagen. I morse kände jag hur lite man egentligen uppskattar vardagen och dess rutiner! Jag har under mina semesterveckor kommit helt ur banan med både träning och kost tex. Så idag var börjar på mitt "komma tillbaka". Jag startade med att promenera fram och tillbaka till jobbet.

När jag kom hem var jag sugen på att göra någon slags kycklinggryta eller dylikt. Till slut hittade jag ett enkelt recept på Currykyckling på Creme Fraishe, curry och röd paprika, väldigt enkelt, väldigt gott! Så nu känns det som om jag är påväg tillbaka! :)

Imorgon blir det att cykla till jobbet, de ni! ;)

Bild från MondayBar

Bildbomb på senaste veckans bravader!

Här kommer en rejäl bildbomd efter en fullspäckad vecka!

Promenad, solning vid Årsta havsbad och spakväll.

Jag fick TVÅ Yatzy! ;)

Färgning av ögonfransar.

Goood frukost är underbart på semestern.
Bad vid Blå lagunen, middag på Fridays.

Besök på Naturhistoriska riksmuseet

Hittade avbildningar av mig och Minna!!

Väääärldens fulaste fisk!! Hahahah!

Minnas bäste vän! ;)

In i biomörkret på Cosmonova!

Tjejmiddag och utgång

Bad vid Närlundabadet och MondayBar

Mycket händelserik vecka och jag är nu helt slut. Semesterna tar kål på mig! ;) Tur att jag är tillbaka i vanliga rutiner med jobb, träning och kost imorgon! ;)

God natt!

Suck...

Men va bra när saker och ting fungerar!! Ser nu att hela min blogg är full av inlägg om Naturhistoriska riksmuseet men det va BARA för att göra er uppmärksamma på att jag varit där.. ;) NOT!

Naturhistoriska riksmuseet

Idag har då jag och Minna sprungit runt på Naturhistoriska riksmuseet. En del saker fanns kvar från den tiden man åkte dit med skolan och en del var nya intressanta utställningar. Vi avslutade med att titta på filmen "born to be wild" på Cosmonova. Hade glömt hur häftigt det var med sån film!!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/374316/images/2012/pic_50117dfaddf2b30b3a0000cb.jpg" class="image">

Torsdag

Idag lät vi oss vakna i lugn och ro. Promenerade till affären och handlade lite frukost. Vi har bara tagit det lugnt hela förmiddagen och strax är det dags att göra oss i ordning för att gå på Naturhistoriska riksmuseet! Det va flera år sen jag var där senast så det kan nog bli roligt! :) ska även kolla om min morfar finns kvar där på väggen! ;) Bjuder på en bild från igår, nybadade! ;)

Fridays

Igår åt vi frukost på balkongen och packade sedan snabbt strandväskan. Solen stod högt på himlen och vi stack iväg till Blå lagunen. Det kändes som om vi var utomlands där vi låg på stranden och badade flera gånger i det svalkande vattnet! Vid 13.30 försvann solen bakom massa moln och vi började strax därefter att packa ihop våra saker. Hemma hos mig gjorde vi oss i ordning, packade om väskorna och drog till Minna, lämnade bil och väskor och drog sedan till stan. Där började vi med att köpa biljetter på c.u.m till MondayBar Black på lördag. Sedan mötte vi upp Timmy och drog till Fridays i Kungsträdgården. Medan vi väntade på matbord så tog vi en stor god drink. Jag tog så klart min favorit med vaniljglass, oreo-kakor och kakaolikör! ;) Sedan blev det god middag och vin och vi stannade nästan hela kvällen. När jag och Minna kom hem till henne så stupade vi i sängen!! Helt slut!! Haha!

Onsdag

God morgon! Vaken med tuppen för jag och Minna ska tidigt till stranden idag, vi satsar på Husby gropen även känt som blå lagunen! Igår började vi dagen med en timmes promenad i solen, och vi passade på att handla frukost på vägen hem. Väl hemma hos minna igen åt vi frukost på balkongen och gjorde i ordning picknick. Sedan åkte vi iväg till Årsta havsbad. Solen hade Dock redan då börjat försvinna men vi fick en stund i solen, en stund i skuggan och så badade vi iaf fötterna! Haha! När ett stort svart regnmoln kom över oss begav vi oss hemåt igen.. Då var frågan vad vi skulle hitta på nu.. Minna kom på den underbara idéen att vi ska göra ett litet hemma-spa! Så vi promenerade till Globen och handlade vad vi behövde och stannade dessutom till vid videobutiken och hyrde en typisk tjejfilm. Vi spenderade hela eftermiddagen och halva kvällen med att sätta ansiktsmask, färga ögonfransarna, äta middag, bada fotbad och titta på filmen. Myyyysigt!! Ha en trevlig dag i solen!!

Tisdag

Ni ska bara veta vilken dag jag och Minna har haft det idag! Just nu har vi en liten spa-stund där vi haft ansiktsmask, färgar ögonfransarna, badar fotbad och tittar på film! Väldigt mysigt och tjejigt! :) Bilder och mer om dagen får ni senare ikväll! :)

Middag

Åkte hem till Minna i Skogskyrkogården strax innan 4. Vi promenerade iväg till Hökarängen till Linn som skulle bjuda oss på middag - Hemgjorda fiskburgare! Det va faktiskt riktigt gott! Nu sitter vi och dricker vin, snackar skit och tittar på tv. Åter en härlig semesterdag! :)

Måndag

Vilken seg dag! Jag gick upp i tid, kom iväg på en 33 minuters PW på 4,3 km och kände att nu blire fart på dagen. Trodde jag ja!
Åt frukost i soffan och där fastnade jag.. Efter 2-3 timmar tog jag mig iväg till bokhandeln och köpte mig en almanacka. Det är behövligt nu när jag ska jobba, plugga och träna, samt ha lite skoj i livet också. Mycket att hålla reda på!

Nu ska jag sätta eld i baken och göra mig i ordning det sista och bege mig till Minna. Sedan ska vi handla frukost till imorgon. Sen promenera iväg till Linn som ska bjuda på middag ikväll och vi tar med oss vinet! =)

Ha en trevlig kväll ni med!

Hemma!

Resan gick bra och vi stannade bara en gång och bytta chaufför. Finns inte så mycket mer att säga faktiskt.
När jag kom hem packade jag upp väskan och sen har jag inte gjort speciellt mycket mer än att hjälpa minna att köpa biljett till Decibel!!!! IIIH! Galet!!

Det börjar närma sig!!!

Söndag

God morgon! Sitter ute i solen och njuter sista tiden här nere i Halmstad. Bilen är packad med det mesta och det är nästan bara jag, mamma och Ronja som saknas. Vi ska bara fika lite så är det dags att bege oss hemåt. Synd för annars hade vi nog kunnat ligga på stranden idag. För första gången i mitt liv (tror jag) så längtar jag inte hem! Har haft en otroligt skön semester här nere och bara njutit av lugnet! Jag har både shoppat och solat! Uuuuunderbart!

Bilder

Nu finns alla bilder från Gotland uppladdade på Facebook. Jag delar länken till er så ni inte hittar vilse! ;)

BILDER

Lördag

Wow! Idag har vädret nästan varit med oss! Direkt efter lunchen drog jag och mamma ner till stranden. Varmt och skönt men... Det blåste STORM! Vi försökte gömma oss bland sanddynorna men på 2 minuter var mina svarta shorts sandfärgade... Så det blev att packa ihop väskan igen och promenera tillbaka hem.

Men ingen sorg för det, solen sken ju även där, snarare inte ett moln på himlen, DEN ni! ;)
Så vi lade upp handdukarna på gräsmattan och där stannade jag till klockan 17.30 (med paus för att gå till affären och handla en glass). Helt underbart slut på veckan här nere! Är mycket glad att jag sköt upp min resa med några dagar.

Imorgon är det dags att lämna Halmstad för detta år, rätt synd då jag haft en otroligt skön och lugn semester här. Ibland är det bra skönt att komma bort från allt där hemma och göra annat. Jag trodde faktiskt att bara för att jag skulle ha lugn och ro så skulle jag gå runt och tänka och massa sådant, men icke sa nicke! SÅÅÅÅ Skönt! Denna gång säger jag nog "hemma bra men borta bäst"! ;) Hihi!

Lördag

God morgon! Här har mamma väckt mig och jag har varit ute på promenad med henne och mormor. Även Ronja lufsade efter. Dock så gick dom något långsammare än vad jag brukar göra så avslutade timmes-promenaden med att löpa en backig bit i skogen. Men det var trevligt med lite sällskap i alla fall! Nu sitter jag och mumsar frukost och vid halv 12 är det dags för träningsdejt med mamma! Jag ska vara hennes nya PT! ;) Sen ser det faktiskt ut att kunna bli eftermiddagen på stranden! Håller tummarna!

En solig fredag!

Eftersom jag i princip inte berättat nånting om min dag hittills så kommer här hela altet på en gång, enyoj! ;)

Började dagen med min frukost-dejt ute i solskenet. Eller nej egentligen inte. Mamma väckte mig vid 8 idag för att vi skulle sjunga för min kusin Pontus som idag fyllt 14 år. Med våra krassliga morgon röster väckte vi honom, han fick paket och sedan kröp jag ner i sängen igen. Dock kunde jag inte somna om men låg och myste fram till halv 10.

Hade mina tankar på att ta mig en promenad men det var så skönt i solen så jag satte mig och läste ut den första boken. Den är rätt så lättläst så därför har det gått så fort att läsa, men den var även mycket bra. Precis som Christina Wahldéns alla böcker är det ett par samlade sanna historier som hon gjort till en, hon är nämligen kriminalreporter och om jag förstått det rätt så är hennes specialområde just utsatta kvinnor av olika slag.

Sedan har jag legat i solen heeela dagen, yberskönt! Det blev aldrig för varmt eftersom den här konstiga sommaren bjuder på en del moln också, aldrig en helt blå himmel.

Precis innan vi skulle äta lunch kom sotaren på besök. Det är inte varje dag man ser en sådan! ;)

Efter maten blev det firande av Pontus med tårta och kakor, mums!

Framåt kvällen middag med jordgubbar till efterrätt, denna gång ÄNNU större anabola-gubbar! Sjukt va stora dom va!

Beviset på att jag faktiskt fått färg idag!! =)

Nu blir det att sova för imorgon ska jag upp lite tidigare och förhoppningsvis gå på en rask 45 minuters promenad med mamma och mormor imorgonbittit om dom inte ska gå allt för tidigt..
God natt!!

Fredag

Här har det varit full rulle hela dagen! Eller inte... Jag har suttit i en solstol i princip heeeela dagen och läst böcker, lyssnat på musik och läst tidningar. Helt underbart! Bara vila.

Nu är det strax middag och jag är vrålhungrig, tänkte bara skriva lite innan vi sätter oss! ;)
Skriver mer efter maten!

Träning i regnet

När vi kom hem från staden lagades det i ordning tacos som vi sedan åt tills det sprutade ut ur öronen på oss! Man blir ju så otroligt mätt av det när det är så gott att man inte kan sluta äta.

Men efteråt bestämde jag mig att jag två timmar senare skulle bege mig ut på en springtur. Ju närmare dessa timmar kom sitt slut, desto mer ångrade jag att jag sagt att jag skulle ut och springa.. MEN jag hade avstått ett glas vin till maten bara för att jag skulle träna, SÅ jag valde att peppa mig mot ett 'Nike Training-pass' istället.

Jag drack jacken och letade fram vilket pass jag skulle köra, tog fram yoga-mattan och bytte om till träningskläder. När jag sedan klev ut på farstun såg jag... FAN det regnar ju!! Huvudet började snurra och jag undrade vad jag skulle göra nu då???!! Så jäkla typiskt!

Till slut bestämde jag mig för att helt inte ge upp! Jag tog min yoga-matta och en handduk och gick ut till den planerade gräsplätten i alla fall och körde på i hela 45 minuter! Bra jobbat tycker jag och klappar mig själv på axeln! =)

(Bilden tagen av mamma från hennes FB)

Nu ligger jag i sängen, nyduschad, och känner mig matt i kroppen. Den känslan är värd lite regn medans man tränar! ;) Ska faktiskt försöka få med mamma på ett litet pass imorgon, gömda bakom ett par buskar ska det nog gå ska ni se! ;)

Förresten! I ett provrum på Lindex idag hittade jag en väldigt lustig sak, kolla in! ;)

Perfekt klädhängare! Då kommer man ju verkligen ihåg vad man skulle göra med kläderna! ;)

Jag tittade även på en blus med nitar på kragen idag. Den va väldigt fin och jag var nära att köpa den men den kostade lite mer än allt annat jag inhandlade idag och jag ville verkligen vara ekonomisk.. Ska fundera lite extra på den för den är ju väldigt fin... :)

Dags för mig att sova eller ja, titta lite på Gossip Girl eller Oth tänkte jag nog först göra! ;)
God Natt!

Shopping i stan

Nu ska ni få se. Efter lunch idag åkte jag, mamma och min kusin Petra till den lilla staden här i Halmstad. Det är nästan en tradition att gå en shoppingrunda när vi är här. Min tanke var att pröva det jag kände för men ändå vara ekonomisk. Det gick riktigt bra och jag är 4 plagg rikare på endast 400kr, den ni! 3 av plaggen va på rea och ett orginalpris. Jag kände mig stolt som hade lyckats hålla så bra i pengarna! Ni som känner mig vet att det inte är likt mig att klara av att hålla i pengar.... =)

En ljus kofta (har letat koftor länge och denna fick duga som en av dom), blev till slut irriterad på kameran för jag lyckades inte ta någon bra bild, därav mitt uttryck på den andra bilden.. Haha.. Dock en rätt vanlig min när jag umgås med TIlda! ;)

En finare t-shirt eller vad man kallar dessa nu för tiden (nej jag har ingen koll och brukar inte hänga med allt för bra, jag köper det jag anser vara snyggt...) och en till lite kortare kofta. Gillade denna bättre än den förra.

Till sist, det jag egentligen hittade först, en "väst". Något som piffar upp något tråkigt. Funkar även perfekt för mig med mitt flätade skärp jag har hemma i Sthlm.

Jag gick faktiskt in på en skoaffär medan mamma och Petra var iväg på Clas Ohlsson, och vet ni vad.. Jag hittade flera par skor som bara skrek efter mig!!! Men ändå höll jag i pengarna!!!

(Vänta bara tills jag får lön.....)   ;)

Torsdag!

God morgon! Som vanligt uppe med tuppen. Idag är det molnigt och det är staden som står på schemat för mig och mamma. Plockade ju massa blåbär igår och dom har till och med räckt till frukosten idag! Blåbär är underskattat! Det är både supergott och nyttigt! Mer blåbär åt världen! Haha!!

Tjoho!

Jag fick mina blåbär med mjölk till slut! Har gått och längtat hela veckan typ och nu på kvällen började jag äntligen känna mig lite mindre mätt sedan middagen! Tack och lov! Så jäkla gott det va!!! Nu är det dags för mig att sova! God natt!

Mums!

En söt liten buse som gärna vill komma in men inte fick! ;)

På eftermiddagen gick jag och mamma och plockade blåbär i skogen, ganska urplockat men till slut fick vi ihop tillräckligt för att kunna bjuda på till efterrätten.

Mormor hade köpt jordgubbar med anabola i sig...

En dag i Frösakull

Påväg ner till stranden

Den vackra Tylösandsstranden

Mamma på språng, redo att bada

Sen var det bara att ta sats i dom höga vågorna!!

Klara, färdiga, GÅ!

ISKALLT! Bara 17 grader...

Brrr....

Blick mot ringenäs

Onsdag

Här kommer en liten hälsning från Halmstad!

Vaknade i morse helt utvilad! Superskönt! Har tagit det chill hela morgonen, ätit frukost och kollat runt på nätet.
Nu har jag druckit en av mina sista skopor jack och ska bege mig ut på en springtur. Jag har inte varit ute och sprungit på länge så vi får se hur det går, hoppas på en 20 minuter i alla fal! ;)
Heja mig! Haha!

Framme!

Flyg turen gick bra. Jag satt och läste mina nya bok och hann lyssna på ca 6 låtar, sen var jag framme, tidigare än beräknat! :) På flygplatsen stod mamma, mormor och morfar och väntade. Vi åkte raka vägen till Halmstad och då bjöds det på middag så fort jag gjort mig lite hemmastadgad. Det blev rostbiff och potatissallad samt grönsallad. Till det ett glas Asti då vi skålade på att jag kommit in i på högskolan! Det tackar vi för! Efter maten tog jag med Ronja den lilla busen på en promenad. Efter 1 1/2 timme ringde mamma och undrade var jag var, så det va dags att avsluta färden. Imorgon finns det liten chans till sol så att vi får väl isf passa på att ta oss till stranden och tvinga oss i vattnet, jag har ju lovat att inte åka härifrån utan att ha badat... Nu är det dags att sova! God natt!!

På flygplatsen

Nu sitter jag här, incheckad och klar på terminal 4 på Arlanda. Flyger kommer ta mig till Ängelholm där mamma, mormor och morfar kommer och hämtar mig. Hemma hann jag med det mesta, hann även fixa en del nya låtar (bland annat min nya favorit i det tidigare inlägget) och hämta ut mitt paket från MM-sports. Jag smakade på blåbärsshakern och den va klart godkänd för 149kr. När jag kommer hem från Halmstad ska jag även smaka på päronspliten och Rage. Nu tänkte jag börja läsa en av böckerna jag lånade på biblioteket. Det är en ungdomsbok skriven av Christina Wahldén ( Fallen flicka) men hon har skrivit så bra böcker tidigare, bland annat "kort kjol" och "eskort", att jag ville fortsätta läsa hennes böcker! Hörs ikväll när jag är framme! :)

Ny favoritlåt!

OMG säger jag bara!! Jag får rysningar i HELA kroppen när jag hör denna låt!! Detta är verkligen en magisk anthem-låt och nått sånt här hade velat ha till Decibel men nä den låten är rätt dålig faktiskt, tyvärr!

Lyssna och NJUT!!

Goood morgon!!

Tog mig en liten sovmorgon idag till klockan 11, så otroligt skönt och min magiska säng gör det inte lättare att gå upp! ;)

Det som står på schemat idag är bara små sysslor inför resan ner till Halmstad så som packning, dammsugning, gå ut med soporna osv. Jag ska även ta mig till biblioteket idag och se om jag inte ska låna någon mer bok att läsa, kan bli en hel del sidor lästa under dessa dagar. Men det är bara mysigt och skönt med riktig vila. :)

Dags att sätta fart! 16.15 kommer pappa och ska skjutsa mig till flygplatsen. :)

Underbara måndag

Vilken härlig dag detta blev! Började med att jag plockade färska jordgubbar och smultron och lade på min yoghurt. MUMS! En riktigt somrig frukost! ;)
Sen åt jag även frukost ute i solskenet, drack te, läste informationspapper inför skolstarten och läste en bok.

Sedan hörde Filip av sig till mig och ville ses. Efter att ha köpt flygbiljett drog jag mig till Sumpan och sedan promenerade vi längs med vattnet hela vägen in till stan. Vi hade som vanligt massor att prata om.

Väl inne i stan var det dags för en sen lunch. Vi stannade på Jensens där tjejerna Sanna och Lina jobbar. Vi åt massa god mat, pratade fortfarande massor och även med dem små flickorna och avslutade lunchen med en sjukt smarrig glass!

Efter det promenerade vi halvvägs tillbaka, till karlberg, och tog pendeln därifrån till Sumpan. Kände att det var riktigt skönt att röra på mig igen, inte tränat på över en vecka nu! Ångest.......

Sedan plockade jag upp Timmy och vi åkte hem till mig, Filip stannade för han skulle vidare på andra äventyr.
Vi valde att utnyttja sommaren till MAX, så vi tände grillen och åt middag ute på altanen.

Sjukt bra dag måste jag säga!!

Nu blir det att krypa upp i soffan och kolla på tv innan det är dags för mig att sova. Imorgon ska jag packa väskan och åka ner till Halmstad.
Trevlig kväll!!

Goooood morgon!

Här vaknar vi med solen i ögonen och blå himmel = Jippi!!! Jag kanske får en liten chans att sola idag!! Så nu sitter jag bara och väntar på att solen ska titta fram på den lilla tomten här hemma, vilket är unge strax efter klockan 10, så jag kan gå ut och lägga mig och läsa en bok och äta frukost i solen eller nått!

Ungefär så kommer hela min dag se ut. Kommer även köpa mig en flygbiljett ner till Ängelholm där mamma hämtar mig och kör till Halmstad. Tråkigt nog verkar det som att det ska regna hela veckan i Halmstad men jag får väl hitta på nått annat än att sola och bada, vilket är otroligt typiskt! Jag är ju mest där för att just vila, sola och bada... Men men, man kan ju inte missa några dagar i Halmstad pga regn! ;)

Söndag

God morgon!! Blev en rätt så galen kväll igår till slut. Började med att vi åkte hem till Timmy äldsta syster Therese som fyllde år. Där var det uppdukat med tårta och bullar men jag var faktiskt inte sugen, dessutom hade vi precis ätit på Max. Så vi korkade upp vår dricka, jag hade med mig en blåbärslikör som jag köpte på Silja-båten för typ 25 kr senaste kryssningen, blandat med sprite vilket blev godare än vad jag tänkt mig! Vid 12-slaget drog vi oss mot staden och hamnade på en rockbar. Hmmm.. Inte riktigt min smak men lite då och då kom det gamla dängor som jag kände igen. Men tydligen så var det tråkigt där enligt alla som varit där förut, så vi vandrade visare till en irish pub med 800 ölsorter!! :O Där trallade vi omkring och fjantade oss, men vi hade riktigt roligt!! En mycket lyckad kväll med härliga människor!! Och när vi kom hem dit där vi sovit, så fanns där en Ferbi!! Kommer ni ihåg dom?? Nostalgitripp vill jag lova!! Kunde ju inte låta bli att leka med den! :P

Uppsala

Hallå där! Nu sitter jag i bilen på väg till Uppsala (nej jag kör inte! :P). Det är nämligen så att Timmys syster fyller år och jag fick hänga med på party! Tjoho! Det är alltid kul att komma till nya ställen med nya människor men jag är ju lite blyg men ska nog gå bra ändå! :) Hoppas ni får en toppenkväll!

Beställning från MM Sports

Nu börjar mitt proteinpulver och min jack3d ta slut här hemma och det var dags för nytt. Men denna gång tänkte jag testa nått nytt.
Jacken blev jag tvungen att testa ny eftersom den just nu är indragen och under utredning för vissa ämnen den innehåller.

Detta blev det till slut:

Body Science Whey 100% (Proteinpulver) Smak 1: Blåbär, Smak 2: Päron/Vanilj

Fairing Rage insanity (Prestationshöjare) Smak: Berry

Hoppas verkligen på att dessa är lika bra som dem jag nu förbrukat under ett halvår minst. =)
Dags att sätta fart med träningen igen snart! Nere i Halmstad tänkte jag försöka mig på både löpning och PW varje dag, får se hur det går.

Nu är det dags för mig att göra mig i ordning för kvällen. Har ingen aning om vad jag ska ha på mig.. Ooops....

God morgon!

Idag är jag återigen uppe tidigt, bokade nämligen in mig på ett tvättpass till för att tvätta lite lakan. Solen lyste när jag gick iväg med tvätten så jag fick faktiskt en känsla av "YES! Jag hinner sola lite idag, va skönt!", men tji fick jag för solen hade gått i moln innan jag ens kommit i bikinin.. SÅ jäkla typiskt! Jag vill ju ha sol på min semester!!

Planerna har ändrats lite, skulle egentligen åkt till Halmstad imorgonbitti men istället tar jag flyget ner mån/tis och åker hem med mamma nästa helg. Då slipper jag en så hög bensinkostnad nu när syrran inte skulle åka med.

Detta innebär att jag är fri imorgon och därför kan följa med på partaj i Uppsala ikväll! Pirrigt då jag bara känner en enda människa, men kan nog bli kul ändå! :)

Nu ska jag ta och läsa lite mer information inför skolstarten, det är en hel del vill jag lova!!
Ha en bra dag!

Grillkväll

Nu sticker jag iväg till Tilda på Munsö för att grilla! Det ska bli mysigt!!
Ha en toppenkväll!! :)

Myskväll

Hade en riktig hemmamys-kväll igår! Fick sällskap av Timmy, Filip och Aron. Vi käkade först Tacos och drack gott. Sedan blev vi sugna på sällskapsspel och det slutade med att jag tog fram gamla hederliga playstation 2 och quiz-spelet Buzz.
Efter det letade vi fram det riktiga sällskapsspelet "Tyst i klassen". När vi inte riktigt förstod reglerna hittade vi på egna och hade riktigt roligt!

Sen blev natten lång och det slutade med att alla herrarna sov över. Alltid trevligt att vakna med sällskap.

Nu på morgonen har jag tvättstugan och nu är det dags för mig att gå dit.. Men vädret är ändå inte det bästa så gör inte mig nått! ;)

Gotland 2012

Vi åkte ner till Nynäshamn. Eftersom vi var där tre timmar innan båten skulle så satte vi oss och åt mat. Dock var maten inte alls god...

Vi passade även på att gå runt på bryggorna i hamnen och tog massa kort, bland annat denna härliga!

För att fördriva tiden passade vi på att göra en av de saker man gör på en semester, nämligen spela minigolf! Tilda vann dock över mig med ETT poäng men vi utklassade Minna! ;)

På båten åt vi godis, drack gott, tittade på gamla 360 bildern - finns så många minnen!!

Jag var aptrött och behövde sova en liten stund innan det var dags att kliva av båten och köra bil igen! :)

Borsta tänderna fick vi göra ute i naturen, det är så man gör det på landet! Mysigt! ;)

Ingen av oss ville sova i vardagrummet så vi drog ihop sängarna och gjorde en dubbelsäng och myste ihop oss, det va mycket mysigare!

Tilda köpte en ny outfit!

Nästa måste på en semester - Äta mjukglass! Glassen som vi köpte var hemgjord och riktigt god!!

En mycket fin kyrka!

Vänskap ♥

Jag och Minna med den otroligt fina utsikten över Visby i bakgrunden!

Glada flickor!

Uppe på Ringmuren. Vi såg enda till fastlandet! ;)

Jag och Minna hittade den här fina gränden och ville så gärna gå ner, men Tilda hade bestämt att vi skulle gå ut på utsidan av Ringmuren så vi fick bara ta kort på den! ;)

Olagliga flickor uppe på Ringmuren, man får nämligen inte klättra på den. Ooops! ;)

Promenad längs med muren.

Hmmm.... Små rabarber????!!

Promenaden fortsatte ner till vattnet, vi kastade macka....

Badade fötterna i vattnet...

Och promenerade sedan vidare till Rosenträdgården. Minna som är florist blev alldeles till sig och gick runt och luktade på alla blommorna! Och jag kan hålla med om att dem var vackra!

Vi hittade en väldigt underlig gran...

När vi kom hem var det dags för grillning. Det blev så jäkla gott!

Men inte så konstigt när det var jag som grillade!! ;)

Därefter började vi göra oss i ordning för en helkväll på stan!

Vi hamnade först på ett ställe som heter Surfers där vi tog en cider med Tildas brors syster (olika föräldrar...), sedan drog vi vidare till Gutekällaren och röjde loss!

Dagen därpå bjöd först på fint väder så vi bestämde oss att dra till en strand och bada. När vi kom dit var det molnigt och vi hade stora regnmoln runtomkring oss! Men Minna och Tilda badade ändå, GALNINGAR enligt mig som bara badade ut till knäna, sen kände jag inte ens mina fötter. Kalla mig badkruka men det va fa-an för kallt!!

På kvällen var det dags att åka hem igen. Vi hann med en middag på en restaurang i Visby innan vi åkte ner till hamnen och tog en promenad bland lyxbåtarna. Hittade bland annat min båt, har undrat ett tag vart den tagit vägen! ;)

Nöjda och trötta flickor lämnade sedan Gotland för denna gång i solsken!

Förskollärarlinjen

Idag klockan 13.00 skulle jag få ansökningsbesked från skolan. Jag satt förväntansfull och väntade på det förbaskade mejlet som aldrig kom! Kl. 14.45 blev jag trött på hemsidan, loggade ut och loggade in igen och DÅ minsann var resultatet där!!

JAG HAR KOMMIT IN!!

Onsdagen den 29 aug ska jag befinna mig på Södertörns högskola för upprop. Därefter kan jag kalla mig för student i mina nästkommande 3 år! Den ni! Det pirrar lagom i magen!!

Onsdag - frukost i solen!

God morgon!! Sitter just nu och äter frukost i solen på tomten där vi bor. Hur mysigt är inte de? Igår begav vi oss till Visby och började med en tur till centrum. Sen promenerade vi ner till Ringmuren och köpte väldigt god mjukglass! Fortsatte sedan runt hela muren ner till vattnet. Där kastade vi sten och doppade fötterna. Det var en del sol igår men blåste storm typ! Vi tog MASSOR med härliga kort med min kamera så dem får ni se när jag kommer hem, så länge får ni nöja er med bilderna jag har på telefonen! ;) På kvällen igår stod det grillning på schemat! Det blev mycket lyckat! Sen var det återigen dags för staden men nu utgång! Vi började på ett ställe som hette Surfers dit Tildas brors syster (väldigt invecklat men olika föräldrar) tog oss. Tydligen idol-Olle som äger stället, haha! Sen tig vi oss vidare Gutekällaren. Lagom mycke människor och ett roligt röj på house-golvet! AStrötta slängde vi oss direkt i sängen när vi kom hem!! Bra kväll!! Idag blir det nog lite stranden!!

En hälsning från Gotland!

Godmorgon på er! Här är uppe (för oss) tidigt eftersom vi somnade vid 04.30 i morse. Idag är det molnigt och blåsigt så vi kommer att bege oss till Visby för lite aktiviteter så som en promenad längs ringmuren. Senare blir det grillning och utgång! Ha en bra dag!!

I Nynäshamn

Nu är vi på väg! Vi har redan tagit oss ner till Nynäshamn och ätit på hamngrillen. Inge god mat dock.. Nu blir det promenad i hamnen!!

Visning i Hagsätra

När jag väl hade tagit mig ur sängen blev det jordgubbar och solning ute på gräsmattan innan det var dags att bege sig mot Hagsätra. Där skulle jag på visning av tre helrenoverade lägenheter (dock såg dem typ likadana ut). Men eftersom dem just stängt av påfarten till essingen så tog det otroligt mycke längre tid att åka dit än vad jag räknat med så missade dem två första lägenheterna. Men personalen som visade lägenheterna berättade att dem alla ser likadana ut, iaf just dem jag skulle titta på. Så jag tittade på den tredje och blev, ja, nästan kär.
Så denna gång har jag tackat ja till lägenheterna och håller nu bara tummarna att dem ringer!!

Dags att packa det sista och bege mig mot Blåsut för att hämta upp Tilda!! =D Det börjar närma sig avresa! ;)

Måndag!!

Fan så skönt med semester!!! Ligger i sängen, har precis ätit frukost, och bara drar mig. Väntar på att Jeanette ska vakna så vi kan sola lite! Dock så skiner inte solen på Ekerö just nu men säkert i stan! :P Vid 13.30 ska vi sedan på visning i Hagsätra i tre helrenoverade lägenheter, det lär vara fint där! :) Sedan blir det hem och packa det sista för inatt drar jag till Gotland!!! Det har förresten varit helt underbart att sova i min vanliga säng igen!! Min rygg är idag helt mörbultad, men det är så det blir när man får sova i en ordentlig säng! Skönt! :)

Bakisdag

Idag har det varit en riktig bakisdag. Vaknade, mådde dåligt, åkt pizza, vilade lite till innan jag tvingade mig iväg till Jysk, köpte ett nytt lakan till min stora säng och sedan vidare till Högdalen för att hämta det absolut sista av mina ägodelar därifrån - Sängen. Min 160 cm breda underbara säng <3

Pappa och Bella hjälpte till och nu står den äntligen på plats med nytvättade lakan och det kommer bli helmysigt att krypa ner.

När allt var klart har jag spenderat kvällen med att äta fiskpinnar, tittat på Solsidan och spelat Super Mario.

Nu är det dags att hämta väskan på vinden och packa för imorgon åker jag till Gotland med Tilda och Minna! Tjoho!! Det ska bli kul att komma iväg och göra nått annat!

See you later aligator!

Helt fucking amaaasing!

Kvällen igår blev helt underbar, precis som jag trodde! Det började med att jag skulle hämta upp Ronnie Malin och Sandra. Väl hos Ronnie i bromma upptäckte Malin att hon glömt sin tröja hemma i fredhäll, vi åkte dit, hämtade den och upptäckte att Ronnie glömt sitt leg och sitt visakort. Då fick vi åka tillbaka till Bromma och sen vidare till hagsätra och hämta Sandra. Till slut var vi framme på förfesten, bara typ 1,5 timme sena! Haha! Redan där visste vi att det skulle bli en galen kväll! Vi öste på och vid 11 var vi alla på krogen. Där va Timmy och Filip redan i full gång med att spela grym musik! Sen fick jag och Sandra gå ut igen och springa barfota runt hela medborgarplatsen för att kunna plocka ut pengar! Haha! Till slut kunde vi slappna av och bara ha skoj! Det var så många härliga vänner, nära och bekanta, och även denna kväll träffade jag på Madde min gamla kollega! :D vi har inte träffats på typ 3 år och plötsligt träffas vi 2 helger i rad! :D Golvet på GK var alldeles blött så jag var som bambi på hal is med mina 16 cm klackar! Och blåmärkena på mina ben är resultatet av alla gånger som jag faktiskt till och med trillade på golvet! Haha!! Kvällen gick alldeles för fort och klockan tre var det dags att dra oss hemåt!! Bilderna jag fick igår talar för sig själva!! ;)

Fredagkvällen

Innan jag sätter fart och gör mi i ordning här tänkte jag berätta mer om min kväll igår! Den va toppen och lagom lång!

Drog iväg mot staden, träffade upp Timmy i centralen, åkte till Östermalmstorg och gick till Utecompagniet där Filip var i full gång att spela sin musik. Där inne väntade Sanna, Lina och deras kompis. Efter en liten stund kom Jesper och någon timme senare anslöt sig även Ante och Johan. Vi tog några glas och snackade massa skit, bland annat taggade vi inför kryssningen. Det är Sanna och Linas första kryssning men dem verkar ritkigt redo!! ;D

Vid halv 11 avrundade vi kvällen och åkte hem, slocknade direkt typ! Dödstrött! Haha.

Nu är house-listan på Spotify på högsta volym och jag ska börja göra mig klar för kvällen. Det är Filips och Timmys kväll på Göta källare och vi är ett stort gäng som först ska förfesta tillsammans och sedan röja loss hela kvällen! Jag tror detta kommer bli en underbar och oförglömlig kväll!! Nu kör vi! =D

Lördag

God morgon mina sötkorvar!

Underbart skönt ute idag, trots att det inte är någon sol. Jag har precis varit och handlat frukost vilket blev Keso med nötter och torkad frukt, en banan och en liten bauguett, mums!
Alldeles strax beger jag mig mot gymmet och gör ett effektivt pass. Drar direkt hem sen och gör mig i ordning inför kvällen utgång! Det kommer bli riktigt kul, massor med människor! :)

Skriver mera om gårdagen sen.
Ha en bra dag! Puss på er!

Aw på utecompagniet

Dagen är slut och jag har jobbat arslet av mig. Städat med glöd i baken vill jag lova, enda in i sista stund!

Nu har jag gjort mig i ordning och redo för en AW på utecompagniet där Filip står och spelar just nu. Känns som att det inte gör nått att solen inte skiner, det är ju ändå varmt ute. Sedan blir det en lugn kväll så att jag orkar med morgondagens bravader! ;)

Ha en trevlig kväll!!

En gammal vän blir stor

När jag var yngre, runt 16 umgicks jag bland annat med en kille som kallas Sebbe. Jag och Fia brukade hjälpa honom och Berra på en del 16+ fester och har festat ihop en del osv.

Nu för tiden är Sebbe dj och producerar sin egen house-musik. Och idag hade han lagt upp en musikvideo som precis har släppts till sin egenproducerade låt Follow me.
Jag känner mig lite stolt trots att vi inte känner varandra längre, men han är ju ändå från lilla Ekerö liksom! ;)

Fredag!

Sista dagen innan semestern, tjohoooo!! Det blir till att jobba så rumpan glöder idag eftersom vi har hela stora lekrummet kvar att städa, men det ska vi nog se till att klara av! ;)

Efter jobbet blir det ev en AW på Utecompagniet där Filip spelar idag. Vi får ser om vädret är med oss! :)

Ha en trevlig dag!!

Sommarpresent

Nu så har jag tränat hårt! Började lite segt, jag själv kände mig inte pepp och dessutom hade vi en vikarie som kör ett gammalt BC-pass och ja, passet har ju blivit nååågot hårdare med tiden vill jag lova! ;)
Men efter halva passet började jag komma igång och även farten i passet, så till slut blev jag helt slut ändå!

Nu när jag kom hem passade jag på att ta kort på den sista presenten vi fått av en familj på jobbet. En tvål och en exklusiv (den känns så iaf :P) tvål. Luktade riktigt gott och mycket!

Här är det nu dags att äta upp maten och gå till tvättstugan. Jag och mamsen har alldeles för många maskiner att tvätta idag...

Psst...

7 dagar kvar!! ;)

Torsdag

Godmorgon alla sjusovare!

Hoppas ni alla mår toppen! Jag vaknade mycket gladare idag än igår men har legat hela natten och bara snurrat runt så hur pigg jag egentligen är vette fan.. Det lär jag väl märka under dagen!

Nu är det inte långt kvar till semestern!! Imorgon är min sista dag innan tre veckors ledighet. Ska bli skönt men jag hoppas bara att vädret är med mig också.

Efter jobbet idag blir det BC-träning i Älvsjö och sedan hem och tvätta. Kul kväll! ;)

Ha en bra dag!

Skönt träningspass!

Vid 8-tiden kom jag iväg till gymmet. Väl framme var det jag och kanske 5 pers till som var där, hur skönt är inte de? Upp på löpbandet och körde på i 25 minuter, hade lätt kunnat fortsätta men tiden räckte inte riktigt till.
Sen drog jag igång ett intensivt 30-minuters styrkepass på Nike training-appen. Jag tycker den är SUPER!! Hon berättar vad jag ska göra och när jag ska göra det, dessutom finns det små filmer som visar hur jag ska göra övningarna. Toppen!

Efter alla pizzor, max-burgare, godispåsar, chipspåsar, kakor och tårtor som jag har ätit sen jag slutade med min "extrema" kost, så har jag känt mig lite.. hmm.. pluffsig.. Ta det inte fel nu, men det har känts som om jag direkt gick tillbaka dit jag startade. Jag får höra från vänner att det bland annat är vätska som kommer tillbaka till kroppen men ändå, det är så det har känts. Men idag efter mitt gympass kollade jag mig i spegeln och hittade trots allt att den där kroppen finns nog under vätskan! Jag ska nog kunna leta fram den igen!! =D

Nu är det dags att dyka i sängen, en annan ska ju upp vid 5 imorgon! ;) Natti!!

Bilderna som inte visas

Fick just syn på att det är ett par bilder som vägrar synas här på bloggen, tar och publiserar dem igen! :)

Visning

Efter jobbet åkte jag och mamma direkt till lägenhetsvisningen i Grimsta. Området här har jag ju ett lite mera hum om vad det är. Fastigheten låg ett stenkast ifrån Brommapojkarnas hemmaarena där i grimsta. Fasaden såg ut att behöva en hel del renovering, speciellt när den va placerad bredvid en nybyggd fastighet.
Lägenheten i sig var under total renovering när vi kom dit. Vissa väggar var nymålade i vitt medan andra var täckta av spackel. Den var ljus, hade två balkonger - en åt varje håll, en klädkammare, stor hall och separat WC och dusch. Man fick gå runt och tänka sig hur det skulle se ut och det verkade bli en rätt fräsch lägenhet men eftersom den var så pass dyr och läget inte är det bästa, ganska långt till tunnelbanan.. Så tackade jag nej även till denna.

Jag har börjat tänka att så länge jag inte hittar någon som jag känner "WOW, den vill jag ha", så kommer jag att bo kvar hos mamma och se hur det fungerar att studera och jobba 35 timmar samtidigt. Det kanske blir för mycket och då kommer ekonomin att sjunka ännu mer. Vill ju försöka att inte ta något studielån.

Men första stoppet är ändå att få reda på om jag kommit in på skolan eller ej! =)

Efter visningen åkte vi hem. Jag packade snabbt ihop en liten picknickkorg och gick ner till kanalen. Där har jag nu legat i ca 1,5 timme och bara myst i solen. Så underbart!!

Känner mig nu redo att strax bege mig till gymmet och köra ett intensivt kondition och styrkepass.

Bättre humör

Tänk va lite musik och solsken kan göra en påbättre humör! Promenerade iväg butteroch tråkig med moln på himlen. Satte igång trance i lurarna och efter en stund kom solen fram. När jag kom fram till jobbet, kände jag mig redan på mycket bättre humör!
Nu ligger jag här i solen igen, utnyttjar minsta lilla stund eftersom jag inte har semester ännu. Så varmt och skönt!!

Fick nyss mail om en ny visning. En helt nyrenoverad 2a i hagsätra, dem annonserar den som nyproduktion till och med. Ska bli kul att titta på!

Onsdag

Ush! Idag är ingen bra morgon, det mesta känns bara blä, inga kläder sitter bra, sminket blir fel, och helst av allt vill jag bara krypa ner under täcket igen... Enligt SMHI ska det vara strålande sol utanför mitt fönster just nu men jag ser bara gråa moln...

Aja jag ska i alla fall promenera till jobbet och hoppas att humöret på den här damen går upp lite. Om jag skyndar mig till jobbet kanske jag hinner städa lite med gott samvete innan solen tittar fram! Jag får väl tänka så! :P

I eftermiddag tar jag med mig mamma på ännu en visning. Denna gång är det en tvåa i Grimsta. Den är lite dyrare så tror dock inte att jag riktigt har råd med den, i alla fall inte om jag kommer in i skolan för då kommer jag få ut mindre pengar vid löning.

Psst! 8 dagar kvar! ;)

Sol vid kanalen?

Det blev Ingen träning alls idag! Istället packade jag ihop en flaska bubbelvatten och en låda med jordgubbar, vindruvor och vattenmelon. Jag tog med mig picknickfilten och en tidning och gick sedan ner till kanalen. Så jäkla skönt att njuta av den lilla sommaren vi har istället!
Däremot så sköt jag upp träningen till imorgon, men såg sen att det ska bli lika bra väder då som idag.. Hur ska jag göra nu?!

Nu sitter jag och väntar på Timmy som ska vara mitt middagssällskap i solen och senare ska jag iväg och träffa Ronnie. Passar verkligen på att njuta av solen!!

Härligt väder!!

Åh vilket underbart väder det är ute! Hade mer än gärna varit hemma idag och legat och solat vid vattnet istället. Tror dock att det är för kallt för att bada enligt mig! :P
Istället ligger jag ute nu på rasten och solar mina spökvita ben! Riktigt varmt och skönt!

Idag har jag på mig mitt nya neonrosa linne som matchade min rosa shaker och min rosa hallonsmoothie! Haha!

Funderar på att hoppa träningen och istället utnyttja vädret och sola vid kanalenisär jag bor (där jag kollade på båtarna i helgen) så jäkla mysigt där!

Tisdag

God morgon alla semesterfirare!
Arbetaren här är uppe med tuppen och börjar bli redo att fortsätta städa på jobbet. Så här sista veckan innan stängning är det alltid fokus på att städa avdelningarna och förbereda inför hösten.

Efter jobbet står jag i valet och kvalet om jag ska åka till Globen och köra ett BC-pass på SATS eller om jag ska åka till Skytteholmsparken där Må bra Solna kör ett BC-pass utomhus. Jag tycker ju att det hade varit roligt att träna utomhus med någon kompis men ingen utav mina kan... Typiskt..
Aja vi får se hur jag gör!

Nu är det dags att packa väskan och åka till jobbet! Ha en bra dag i solen allihopa!

Psst! 9 dagar kvar! ;)

Bilder

ÄNTLIGEN är jag klar med alla bilder från MondayBar Black & White cruise 2012!
Det har tagit mig en jävla massa tid, men jag har lärt mig en hel del också! Tittar jag på bilderna från första gången jag redigerade och på dem jag redigerat idag så tycker jag till och med att jag ser förändring i hur jag redigerar och använder mig av funktioner.
Är ganska nöjd med de flesta bilderna och till nästa kryssning ska jag ha lärt mig ännu mer om kamerans funktioner!

Av ca 750 bilder valde jag ut 82 stycken. Hade absolut kunnat bli fler men jag orkade helt enkelt inte och tillåter jag mig att ta fler så kommer det sluta på flera hundra! Haha!!

God natt!

Visning

Då har jag varit på visning i Beckomberg. Lägenheten i sig tyckte både jag och mamma var mysig och kändes större än 33 kvadrat, vilket nog berodde på att köket var en kokvrå, men en lagom sådan.

Vi båda stod och tänkte på hur man skulle kunna möblera och diskuterade målning på vägen hem.

Det som är så synd är att jag måste svara redan imorgon senast kl. 11.30. Detta innebär att jag inte hinner gå på någon mer visning innan svarstiden är slut. Väljer jag att tacka JA innebär detta att jag "binder" mig till svaret. Jag kan endast ångra mig en gång efter att ha svarat JA till en lägenhet, annars blir jag spärrad i 6 månader. Dessutom blir jag av med mina 5 år i bostadskön när jag väl väljer en lägenhet.. Suck..
Svårt val!!

Nedräkningen har börjat...

Till vad?? undrar ni säkert.
Jo det är nämligen så att det är 10 dagar kvar tills jag får veta ifall jag har blivit antagen till skolan i höst!! Iiih... Det börjar pirra lite smått i magen nu.
Det kan faktiskt vara så att jag går i skolan igen från och med i höst och tre år framåt! Dock på distans då, så ska försöka att jobba ca 35 timmar i veckan på 4 dagar.. Kommer bli tufft men förhoppningsvis klarar jag det!! =)

Vi håller tummarna!

Måndag

Tjoho 2 Juli idag, detta innebär att jag idag går in på sista veckan innan 3 veckors semester! Jag hoppas ju dock att vädret kan bli lite mer sommarvänligt tills dess...

Om en vecka drar jag, Tilda och Minna till Gotland i 2 dagar också, hoppas dem har lite sol att bjuda på!

Efter jobbet idag ska jag ta med mig mamsen på visning i Beckomberg. Lika spännande varje gång! ;)

Ha en toppendag!!

Slut på helgen

Redan dags för Juli, tiden går alldeles för fort!!

Hela helgen har som sagt varit full av aktivitet. Fredagen med middag och avsked av kollegan. Igår blev det först en tur till vattnet för att titta på båtarna. Sen åkte vi till Drottningholm och tog en glasspaus på kajen. Vi fick bråka lite med ett par svanar som var väldigt sugna på våra glassar. Fan livsfarliga fåglar det där...
Sedan vidare hem till Timmy där vi kollade Ice age 2 och 3 i förberedelse till 4an. Vi skulle ju ha sett denna igår kväll men vi insåg att tiden inte räckte till. Istället tittade vi runt lite på vad vännerna gjorde och det visade sig att Ronnie, som igår fyllde år, skulle ut på Garbo med ett gäng och fira. Så vi drog med oss Johan och Ante också och drog dit.
Väl där hittade jag massor med människor jag kände igen, bland annat min gamla kollega Madde. Vi jobbade tillsammans på min förra arbetsplats. Hon kände tydligen en kompis till Ronnie. Världen är bra liten!
Dessutom var Fredrik också där. Flera MB-människor, vilket man inte är van vid att se på andra ställen än just MondayBar, kul!!

Kvällen blev riktigt lyckad och nykter, så jag körde bilen hem sen. Skönt!

Vaknade pigg och fräsch i morse trots utekvällen och redo för dagens äventyr. Började med att dra till Subways i stan för att äta frukost. Åt en så jäkla god sub med kalkon, skinka, bacon och smält ost, jäklar så gott!!
Sedan drog vi till SF Sergel för att titta på Ice age 4. Den höll absolut måttet med sina skämt och roliga scener!! Ice age är mina absoluta favoritfilmer!! ;)

Efteråt drog jag till Liljeholmen för att träna BC för Stefan. Det var ett tag sen så jag tyckte det var riktigt roligt! Öste på som tusan trots allt godis och snacks-chips i magen. Puh! Kändes väldigt tungt men jag klarade mig igenom hela utan att spy, haha!

Nu sitter jag här i morgonrocken och tar det bara lugnt, ska förflytta mig till soffan efter detta inlägg och titta på finalen, men det blir det sista jag gör denna helg!

Over and out!

Spontanare

Vi insåg under kvällens gång att vi inte skulle hinna titta på båda Ice age-filmerna och sedan bege oss till staden för att se 4an på bio.
Istället begav vi oss på en spontanare till Garbos i sundbyberg och festade loss, dock var jag nykter, skönt att åka bilen hem sen och dessutom ska jag träna imorgon.
Vi mötte upp Johan och ante i kön och sedan Ronnie och Oscar med massa vänner inne på Garbo. Det blev en väldigt lyckad helkväll med glada människor och bra musik!

Bion, den tar vi imorgon istället så god natt!
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!