Tenta i Naturvetenskap och Teknik

Hela helgen har varit så hektiskt pch fullproppad med saker att göra, så nu delar jag upp detta i olika inlägg. Till att börja med - min tenta! 

Jag och Elias åkte tillsammans till skolan. Väl framme mötte vi även alla de andra. Med lite pirr i magen gick vi alla in och slog oss ner i en gigantisk sal där tre stycken klasser hade sin tentamen samtidigt. När alla hade fått sina tentamen var det dags att börja. 

De första 10 frågorna var 1 X 2 frågor och det fanns bara ett rätt svar. Dessa var lite kluriga för de utgick inte helt från de vi hade läst, ex hade vi läst om lufttryck och vakuum men inte om just sugklockor och vad det är som gör att de sitter fast på väggen. Och det var flera sådana frågor. 

De sista tre resterande frågorna var mer beskrivande ex beskriv energins kretslopp i ett ekosystem. 

Efteråt kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Håller tummarna för ett godkänt i alla fall! :) 


0 Kommentarer till "Tenta i Naturvetenskap och Teknik"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!