Träningsmotivation

För att jag ska ha tillräckligt med träningsmotivation för att göra bra ifrån mig, gäller det att jag vet vad jag ska träna redan innan jag kommer till gymmet. Den senaste tiden har det inte blivit så och passen har varit rent ut sagt värdelösa!

Så dags för mig att hitta tillbaka! Till min hjälp har jag köpt tidningen Kom i Form - Träna styrka. Den innehåller 100 olika övningar, 10 st per muskelgrupp (rygg, bröst, armar, axlar, core, mage, midja, rumpa, ben och hela kroppen). Sedan får man själv sätta ihop egna cirkelpass rekommenderat efter deras riktlinjer.

Min tanke är att jag kommer välja ut 4st övningar, 4 olika muskelgrupper, som jag sedan kör 3-4 ggr på en vecka innan jag byter övningar. Jag vet dock att kroppen behöver vila mellan passen så ev får jag göra två olika pass att varva mellan, men detta ska utvärderas!

Så nu på bussen har jag satt ihop första passet!

0 Kommentarer till "Träningsmotivation"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!