Vilken skitdag...

Jag har tagit ledigt idag för att göra lite ärenden under dagen och ta hand om mig själv som jag typ aldrig hinner.

Hela natten har jag legat och undrat när klockan ska ringa, jag har drömt att jag haft feber och ont i halsen och sedan vaknar jag upp varm 37.2 grader, torr i halsen och ont i kroppen.. Säg inte att influensan är på väg till mig!!

Eftersom jag ändå behöver vara på jobbet mellan 7-7.50 för att täcka upp lite tider så är jag nu på väg dit. Men när jag har utfört mina ärenden så är tanken att jag ska träffa Minna även en lunch men vi får se hur det blir med de... Känner mest för att åka hem och lägga mig i soffan och kolla på film....

Jag som vill träna... Jag ska ju bli stor och stark, inte tyna bort pga sjukdom.. Håller tummarna att detta bara är på grund av den dåliga sömnen i natt!!

1 Kommentarer till "Vilken skitdag..."
Postat av: J

Hur ser en typisk måltidsdag ut för dig? Vad äter du till frukost, lunch, middag och mellanmål? Vad äter du och vad äter du inte under träningstid? Tack för svar, skulle hjälpa mig mycket =) och vill du får du lägga upp lite nyttiga recept på mat, smothies, goda saker :)

Svar: Ja du J, just nu äter jag vad jag vill äta! :) Så det beror helt och hållet på om det är under en stark träningsperiod eller om det är som nu då jag tränar för att må bra.
Det som jag dock alltid tänker på är att alla mina måltider ska innehålla en bra mängd med proteiner! Till frukost äter jag exempelvis yoghurt, denna innehåller inte speciellt mycket proteiner så då brukar jag blanda i proteinpulver för att bidra med mera.

Till mellanmål har jag min stora svaghet - smörgåsarna... Jag älskar smörgåsar gärna med mycket pålägg och grönsaker, helst en ljus baguette till och med! Hur onyttigt som helst men så jäkla gott. Och eftersom jag arbetar på förskola så serveras det oftast smörgåsar till mellis och jag är då där och kan inte låta bli att trycka i mig. Men jag tröstar mig med att jag inte äter smörgåsar till frukost i alla fall! :D

Jag brukar tänka på att äta en lite lättare middag istället för att ösa på med mat så där lagom tills man ska gå och lägga sig. Dessutom kan man tänka på att kroppen inte behöver kolhydrater (som ger energi) på kvällskvisten. :)

Om jag ska kunna hjälpa/inspirera dig så behöver jag mer specifikt vad du vill veta och vad du själv är ute efter :)
Emelie


Datum: 2013-02-12 / Klockan: 11:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!