Kvarg vs lätt naturell yoghurt

Dem som tränar äter ofta kvarg. Jag själv gjorde det förut också men eftersom kvarg är rätt dyrt i längden, i alla fall för mig som behöver laktosfri, ca 14kr för 250 gram så letade jag andra alternativ.

Det sägs att yoghurt inte är bra för att det är så mycket socker i, men om vi tittar på den laktosfria lätt yoghurten som är naturell, hur mycket socker är det i den egentligen om man jämför med kvarg?

Sedan sägs det vara mycket proteiner i kvarg, ja visst, ungefär dubbelt så mycket som i yoghurten MEN - jag tillsätter 0,5-1 skopa proteinpulver i yoghurten så proteinkällan finns fortfarande där.

Det är färre kalorier i yoghurten än i kvargen.

Så för mig ser det ut att gå rätt jämt ut men priset är skillnaden. 1 liter yoghurt kostar 19 kr på Willys. På en lite får jag ca 4 frukostar medan kvargen ger 1 frukost per burk.

Något att tänka på? :)

1 Kommentarer till "Kvarg vs lätt naturell yoghurt"
Postat av: bf

Tror nog varken det gör från eller till för någon med din fysik om du väljer att äta ett par dl yoghurt till frukost istället för kvarg, faktiskt. :D

Svar: haha nä kanske inte de Micke, men man vet aldrig! :D det är dom små ändringarna som resulterar i dom stora :D
Emelie


Datum: 2013-02-28 / Klockan: 23:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!