Ett nytt kapitel i min bok

Idag var det äntligen dags - första dagen på mitt nya jobb! Jag va hur nervös som helst men gick dit med självsäkra steg. Dock stötte jag på problem redan när jag kom dit! Haha!

Det finns nämligen två stora ingångar till huset. Tydligen går egentligen ingen av dem till förskolorna! Men jag testade att gå till den största huvudingången och inte ens dörrarna öppnades. Gick till den andra och jag kom in i huset men inte genom nästa dörr. Så trots att jag var i god tid så tog detta så pass lång tid att jag inte kom in förrän typ 09.10!! Försent första dagen, lyckat! ;D

Men som tur var så gjorde det ingenting. De hade bara gått en liten rundvandring. Sedan tog vi en liten kort samling där vi presenterade oss med lite kort info och gick igenom upplägget för veckan. Sen promenerade vi iväg på en rundtur i närområdet. Kollade in vilka parker som finns osv.

Vid 11.20 blev det dags för lunch. Nya chefen tog oss till en lunch-restaurang som heter "Ett skafferi". Ett mycket mysigt och fräscht café beläget mitt i midsommarkransen.

Efter den två timmar långa rasten döpte vi våra avdelningar och satte upp lappar om vilka som va vilka. Sen var dagen slut. Fanns inte mycket annat att göra eftersom vi bara hade tomma lokalen och en del möbler som trillade in under dagen.

Men jag åkte nöjt hem och busade med Kahleesi innan vi båda somnade på soffan av utmattning. Hennes första dag ensam hemma gick bättre än förväntat! Hon brydde sig knappt när jag klev innanför dörren! Men hon har fått lyssna på radio hela dagen så hon var väl nöjd.

Nu är det dags att sova för imorgon väntar en ny dag!

0 Kommentarer till "Ett nytt kapitel i min bok"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!