Redan söndag?

Ush så fort helgen går... Jag vill att den ska vara mycket längre!

Idag har jag lagt ner mycket tid på studierna, har nästan läst klart veckans börda, vilket känns mycket skönt.

Vid 16-tiden hade jag och Timmy åkt hem till mig för att pröva hur lång tid det skulle ta att promenera till Nockeby. Detta för att förbereda mig för att promenera dit och sedan ta bussen därifrån till jobbet. Kommer bli riktigt skönt att komma igång med de! Det tog 27 minuter för oss att gå dit och sedan fortsatte vi runt Nockeby och hemåt igen, totalt 1 timmes powerwalk. Helt slut var vi efteråt.

Sedan handlade vi middag och lagade till något jag varken har ätit eller lagat tidigare - Tacogratäng. Enkelt, snabbt och mycket gott!

- Stek lök och köttfärs.
- Blanda ner en burk gräddfil/crème fraiche och en påse tacokrydda.
- Täck botten på en ungsform med nachochips (vi valde de med ostsmak) och ett tunt lager ost.
- Häll på köttfärsblandningen och toppa med chips och ost.
- Stoppa in i ugnen, 200 grader i 10 minuter
- FÄRDIGT!

Vi hade tänkt ha i majs i köttfärsblandningen men glömde det. Till detta skar vi upp lite grönsaker bara, hur gott som helst!! :)

Nu är det dags för oss att sova!
God natt!

0 Kommentarer till "Redan söndag?"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!