Onsdag

Så där ja! Då var första riktiga skoldagen avklarad. Vi har haft både introduktion, presentation av lärare och utbildningen och föreläsningar om 'Praktisk kunskap' och 'Estetiska lärprocesser'. Till en början fattade jag NOLL, men när alla elever började diskutera och det pratades mer på förskolenivå, då förstod jag precis vad vi höll på med! Haha!

Jag har även fått kontakt med två stycken andra elever, båda lika gamla som mig och det komiska är att vi alla har en lillasyster som är 93a samt att vi tre satt bredvid varandra på uppropet! =) 

Det roligaste av allt är att vi alla förstår vad vi gör där, vi pratar om samma saker och diskuterar olika dilemman som uppkommer på våra arbeten. Vi diskuterar även olikheterna mellan våra förskolor. Den ena jobbar mitt i stan och att åka tunnelbana med barnen är för honom vardag, den andre jobbar på föräldrakooperativ och att föräldrarna ska ha stort inflytande är en självklarhet och ingår i verksamhetsplanen. Kul med olika erfarenheter!! =D




Nu strax, tänkte jag ta reda på hur lång tid det tar att cykla till färjan. Om det tar ca 10 minuter som jag tror så kan jag minska färden till och från skolan med ca 20 minuter plus få motion! Skönt ju! =)


0 Kommentarer till "Onsdag"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!