Paket från Gymgrossisten

Häromdagen beställde jag ett litet paket från Gymgrossisten igen. Jag har saknat mina frukostar med kvarg och jordgubbsprotein så tänkte att det var dags att införskaffa mig detta igen. Men eftersom det förra proteinpulvret jag hade kostade som det smakade, alltså 399:- för 1kg så är det dags för mig att hitta något som är något billigare. 
 
Jag har även kännt att jag vill ha något uppiggande som hjälper mig med träningen (och att hålla mig vaken vid plugg!!) och att behålla formen nu när jag inte kan träna lika ofta längre. Det tog ca januari-juni för att ta mig in i den form jag hade och det tog några veckor i Juni på att gå tillbaka till 0, så jag känner att jag behöver nått som hjälper mig att behålla formen där jag är och dit jag kommer. 
 
Hittade därför ett smart litet paket, packat och klart att skicka efter. Sedan hade jag fått en liten check ifrån min klasskompis Elias, så det försvann 50kr, och för att då få fri frakt lade jag ner ett till proteinpulver sötat med det nya nyttigare "sötningsmedlet" Stevia, för att testa på. 
 
 

Utdrag från gymgrossisten.se:
 

Whey-100 - 100% Isolerat Vassleprotein av högsta kvalitet!

Whey-100® är ett av marknadens bästa proteintillskott och det har god smak och löslighet.
Produkten består av 100% Cross flow mikro, -ultrafiltrerat vassleproteinIsolat, med låg laktos och fetthalt. Whey-100® är ett kvalitetsprotein för idrottare som kräver det absolut bästa. Whey-100® skall användas vid sidan av en sund kost för maximal muskeluppbyggnad och fettförbränning.

  • 100% isolerat vassleprotein.
  • Låg laktos och fetthalt.
  • Maximerar muskeluppbyggnad och fettförbränning.

Protein är uppbyggt av aminosyror som svarar för den viktiga uppgiften att bygga upp musklerna och stödja muskelåterhämtningen. För att hindra muskelnedbrytning bör man få i sig högvärdigt protein ungefär var tredje timma. Protein finns t.ex. i animaliska livsmedel, soja och i proteinpulver.

Om man inte får i sig tillräckligt med energi och protein hamnar kroppen i ett katabolt tillstånd vilket leder till minskad muskelmassa. Detta beror på att kroppens svältmekanismer förbränner musklerna för att få energi, samtidigt som kroppen lättare lägger på sig fett.
De viktigaste tidpunkterna att tillföra protein är då aminosyrenivåerna i kroppen låga; på morgonen, efter träningen och vid mellanmål. På morgonen och efter träningen visar forskning att vassleprotein är överlägset andra proteinkällor för att stoppa svältmekanismer och muskelnedbrytning.


Ripped Pro

En fettförbrännare med uppiggande och termogena ämnen + B-vitaminer och krom. En kombination som hjälper dig komma i form!

Ripped Pro innehåller en kombination av örter, heta kryddor (chillipeppar, kanel och ingefära), uppiggande koffein, B-vitaminer samt en hög halt krom. Formulan stimulerar ämnesomsättningen på flera olika sätt.


CLA Advanced

Star Nutritions CLA Advanced består av Clarinol™ som är ett dokumenterat säkert och effektivt kosttillskott för att bevara formen. 

För bästa effekt: Kombinera CLA Advanced med träning och en sund kost för bättre kroppssammansättning.

CLA är en helt naturlig fettsyra som finns i små mängder livsmedel såsom kött och mjölk. Clarinol™ CLA framställs ur tistel med hjälp av en patenterad process där de verksamma CLA isomererna (c9, t11 och t10, c12) koncentrerats till sin maximala nivå.


Whey-80 sötad med naturliga sötningsmedel

Whey-80 Stevia är sötad med naturliga sötningsmedel och innehåller endast naturliga färgämnen.

Whey-80 Stevia passar dig som vill undvika artificiella tillsatser och som vill ha en drink som inte är fullt lika söt som proteinpulver med intensiva artificiella sötningsmedel.

Whey-80 Stevia innehåller naturligt vassleproteinkoncentrat innehållande beta lactoglobulin, alfa lactalbumin, glycomacropeptid, immunoglobulin, laktoferrin och albumin. Pulvret är mikrofiltrerat, instantiserat och smaksatt för bästa näringsinnehåll, löslighet och smak.


 

 

0 Kommentarer till "Paket från Gymgrossisten"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!