Duktig...

Jag får flera gånger höra att jag är så duktig som pluggar, arbetar och tränar. Därför har jag börjat fundera på begreppet duktig.. När någon säger det till mig så känns det som om den som säger det tänker: "Jävla översittare, tror du att du är nått eller..."

Och det är ju inte för kul... Jag känner att ordet duktig är nått man säger till en hund och jag förstår verkligen varför vi inte ska säga till barnen på förskolan att dem är duktiga.

Jag hör mycket hellre uttryck som "bra kämpat" eller "vilken kämparglöd"! Hur mycket positivare låter inte det??

Jag må kämpa och stå i, jag har i princip ingen fritid, men inte fan är jag duktig för det! Punkt slut!

1 Kommentarer till "Duktig..."
Postat av: Tina

Håller med dig! Tycker inte heller om ordet duktig!


Datum: 2012-11-01 / Klockan: 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!