Njuter av livet!

Jag måste bara säga att det just nu känns som att jag verkligen njuter av livet! Även om jag har fullt upp hela tiden, både på jobbet och på fritiden, så känns det som att jag har tid med mig själv, gör sånt som bara jag vill och bara är. 

Så som att träna. Jag kan träna precis när och hur jag vill, jag kan promenera till och från jobbet, jag har till och med börjat springa utomhus. Jag struntar i om body combaten är långt ifrån mig just nu, jag åker dit i alla fall. Idag fick jag även en liten bekräftelse av att träningen verkligen ger resultat. En kollega kom fram till mig och sa: men Emelie, det finns ju snart ingenting kvar av dig, du har blivit så smal! 
Hon menade nog att om jag fortsätter så kommer jag bli för smal men jag tog det ändå som att det jag jobbar för med träningen faktiskt syns! Alltså synliga resultat!! 

Skolan är snart klar också, endast det sista kvar, måste bara prioritera de uppgifter som är kvar så kan jag lägga det åt sidan sen och koncentrera mig på mitt fotande. Då ska jag försöka lära mig alla funktioner med kameran och dessutom enklare redigering. Det kommer bli superkul tror jag!
På fredag tar jag ledig dag från pluggandet och åker till Kungsträdgården med Timmy, vi ska slå ett par flugor i en smäll. Jag älskar att vara där när det blommar (jag vet att jag är lite sent ute men hoppas några fortfarande blommar...), han har aldrig varit där när träden blommar (typiskt uppsalabor...) och dessutom är det ett ypperligt tillfälle att ta massa kort! Fina blommor att fotografera samt fina bakgrunder till porträttbilder, både på Timmy och på mig. Det kommer bli toppen tror jag! Några fler som vill bli fotade så kom dit!! :D



Igår blev det promenad hem från jobbet och sedan var jag helt död. Inga vila på jobbet = död Emelie på eftermiddagen. Det är otroligt vad kroppen ställer in sig. Idag har jag heller inte vilat men på tisdagar brukar jag inte det så då är jag inte riktigt lika trötter.
Hur trött jag än var tvingade mamma mig att hjälpa till i tvättstugan (nackdelen med att bo hemma - mamma har rätt att "tvinga" mig att hjälpa till med hushållssysslor när det passar henner...).



Just nu sitter jag ute på altanen och har det bra i solskinet. Ronja leker på lilla gräsmattan och jag dricker Jacken för att förbereda mig för en löprunda. Ska försöka förlänga runda ett par hundra meter åt gången för att nå mitt mål att orka springa mina 5 km utomhus istället för på löpbandet.
När jag kommer hem ska jag påbörja min uppgift med lekobservationer, spännande! Såg en del grejer idag på jobbet som man inte riktigt tänker på annars. Dessutom har jag läst en artikel om lek som tillhör uppgiften och den talade ganska mycket för saker vi kan förbättre med leken, i alla fall på vår avdelning. (Vet ju inte riktigt hur det ser ut på de andra avdelningarna...).
Oj oj, blev ett långt blogginlägg det här men så får det va!
Dags att byta om! Tjohej!!

 

0 Kommentarer till "Njuter av livet!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!