Midsommar 2012

Hela fredagen kändes helt underbar. Vaknade upp med solen i ögonen och hade spring i benen. Begav mig ut på en 3km lång springtur, som tyvärr kändes rätt tung. 
Sen lade jag mig på gräsmattan och solade, samtidigt som jag drack en frukostsmoothie och fixade naglarna. Klockan bara rann iväg där i solen. Sedan tog jag en lite promenad runt kvarteret och plockade lite blommor som jag, Fia och Minna skulle ha i våra midsommarkransar. 

Jag gjorde mig i ordning, valde ut kläder för kvällen och till slut kom jag iväg mot staden. Då åkte jag först hem till Fia och mötte upp dem andra. Jag och Fia letade efter björkris men när vi inte hittade något så tog vi oss an en buske som vi tyckte hade fina blad. Sen var det dags att göra kransarna. 
Det var inte alls speciellt lätt utan björkris... Dessutom hann blommorna vissna innan vi kom fram till Haninge! Haha!

Vi tog en taxi till Haninge där vi möttes av massa glatt folk ute på en stor altan. Det var uppdukat med bord och stolar, grillen var i full fart och Josefine och Matilda var i full fart med all mat. 
Grillspett med kött, köttbullar, svamp, lök och majskolv, pastasallad, potatissallad, baguette, ost och kex, vindruvor, kycklingklubbor och mycket mer stod på menyn. MUMS säger jag bara!!

Senare på kvällen var det dags på tårtor och massor med bakelser till efterrätt. Dem hade dessutom köpt korv med bröd som "fyllekäk" men vid tvåtiden var alla fortfarande proppmätta så jag tror inte att grillen tändes igen. 

Vi spenderade i stort sett hela kvällen ute på altanen bortsett från när vi promenerade iväg till en äng för femkamp. Det var hoppa säck, ägg på sked, norsk fylla, äta hallonsnören och ballong mellan knäna som gällde. Första grenen vann vårt lag och sedan kom vi sist på resten av grenarna, bara för att vi var det enda lag som inte fuskade!! Grr.. Vi borde ha vunnit! Eller fuskat som alla andra...! Haha! 

Till sist drog jag och Minna hemåt vid 02.20. Men en sak återstod av midsommarfirandet - plocka 7 sorters blommor. Vilket vi gjorde så klart! Snodde blommor ur en restaurangs rabatt bland annat.. Vilket äventyr! 

Jag tackar alla som var med för en supermysig midsommar!!



















0 Kommentarer till "Midsommar 2012"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!