Nya spännande smaker

Idag har varit en riktig slappardag. Jag har tittat på två filmer, varav den ena upptäckte jag att jag redan sett för ett tag men det gjorde inte mig nått för den är så bra. 
Den ena var filmen Real Steal som just nu går på bio och den andra var senaste Transformers-filmen.









Sen var det dags för matdags och jag valde att testa nått nytt! Nu när jag äter olika sallader till middag igen är det ju roligt att testa nya smaker och olika proteinkällor. SÅ idag tog jag mig an torsk! I vanliga fall brukar jag göra kokt torsk i dillsås men inte den här gången. Letade upp ett recept på nätet. 
Marinerad torsk med gräslökssås och sallad. 
Man marinerade torsken i citron, olivolja och honung, blandade matlagningsyoghurt, gräslök, salt och peppar till såsen och skar upp en sallad till det. Efter 20 minuter i marinaden var det bara att steka fisken och sedan var det dags att servera. Tada! 
Det var rätt gott! Jag är ju inte så förtjust i fisksmak så fick ta en del sås men för de som gillar den smaken så tycker jag man borde testa denna enkla rätt.

Receptet finner ni här!


(Detta är inte riktigt samma men kan vara beroende på vad man gör för sallad till)
0 Kommentarer till "Nya spännande smaker"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!