Min julafton i text

Jo juste texten till gårdagens fina julinlägg försvann typiskt nog, att jag aldrig lär mig att kopiera texten innan jag publiserar på telefonen....
 
I alla fall. Min julafton gick till på detta viset. På morgonen tittade jag och mamma på julkalendern och åt frukost. Sedan tog jag mig ett långt bad för att sedan börja göra mig i ordning. Vid 13-tiden åt vi lite risgrynsgröt och julvört innan vi begav oss hem till mormor och morfar. Där var det uppdukat för fika med kaffe, glögg, pepparkakor och julmust. 
 
Vid 15.00 gjorde vi som nästan 9 miljoner andra svenskar, kollade på Kalle Anka så klart. Efteråt satte mormor och morfar igång att plocka fram middagen, jag kollade på 'Kan du vissla Johanna' och mamma gick ute med Ronja, som för övrigt fick spendera sin kväll i hallen längtandes efter lite julskinka, då vi har allergiker i släkten. 
 
Vi åt sedan julmiddagen tills det sprutade sill och potatis ur öronen på oss. Sedan förflyttade vi oss till soffan och det blev dags för paketöppning. Jag fick en micro, en vattenkokare, flera olika köksredskap, en kalender från scouterna (som jag för övrigt älskar, att dra en dag i taget så mysigt hihi) och 1000kr till tv/soffa/ljus/köksredskap eller dylikt som jag behöver till min lägenhet. Längtar nått så otroligt tills jag får börja inreda den!!
 
Jag blev supernöjd med mina julklappar och tackar så hemskt mycket! ♥
 
Vi avslutade kvällen med att spela två partier kort. Dock vann jag ingen av gångerna men det tyder ju bara på att jag har tur i kärlek! ;) 
0 Kommentarer till "Min julafton i text"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!