Onsdag

Puh vilken dag! Jag har hunnit med så mycket känns det som!!

Började visserligen med att bli sen, ville ju vara lite extra fin till första skoldagen, lagade glutenfri pasta att ta med till jobbet, gjorde smoothie till frukost och klockan bara sprang iväg!

På jobbet gick vi iväg på utflykt till lekparken och alla barnen bara äääälskar när vi går iväg sådär! Förstår att dom blir lite trötta på vår grusgård! ;)

Vid halv 12 bytte jag om och tog bilen till färjan. Åkte över och kände att ju närmare skolan jag kom, desto mer disco hade fjärilarna i magen!! Men väl framme så var det ganska lätt att hitta, det fanns kartor lite här och där och var väldigt bra utmärkt.
Klockan 13 fick vi gå in i en hörsal. Där fick vi ropa ja när vi hörde vårt namn, svårt va? ;D

Konversation på jobbet:
Barn: Vart ska du?
Jag: Jag ska åka till skolan!
Barn: Varför då?
Jag: Jag ska berätta vem jag är, dem har aldrig träffat mig.
Barn: Då måste du berätta att du heter Emelie.

Så söta dem där ungarna!! ;D

Sen fick vi lite kort information och sen vare klart. Med oss fick vi en ryggsäck och en vattenflaska samt ett papper om information för de första introduktionsdagarna som är nästa vecka.
När jag kom ut ur klassrummet fångade en gubbe från lärarförbundet mig och sa att nu måste jag bli medlem så ja, jag fick väl bli det då! Haha!

Till sist gick jag till fotograferingen. Man behöver fotas till sitt passerkort. Utan passerkort får man inga inloggningsuppgifter vilka är ganska viktiga eftersom vi läser på distans...

När allt var klart åkte jag till Solna för att hämta ut ett av mina bibliotekskort. Men halkade snabbt in i olika affärer. Jag hittade både en skinnjacka (ASLÄCKER!!) och en hösttröja men lite dragkedjor på.
Sedan köpte jag även en plastmapp att förvara viktiga skolpapper i. Den va hm.. tänk er neon-blå om den färgen finns.. Haha! Med texten: I am awsome, deal with it!
Tyckte jag passade som pepptalk! :)
Hittade även en liten tavla med citatet "Best friends know how crazy you are and still choose to be seen with you in public". Tyckte den va riktigt fin och passar perfekt nu när jag håller på och uppdaterar mina stora tavla med bilder på alla mina vänner!

Klar i Solna så drog jag till gymmet i Sumpan, bara några fjuttiga minuter kvar till mina 500 på 30 dagar!! Dom avklarar jag imorgon efter Body Combaten!! =D

Plockade upp Timmy som gjorde mig sällskap på en lägenhetsvisning i Högdalen. Faktiskt så gillade både han och jag den här lägenheten skarpt och den kostar bara 3800 i månaden! Plus att den hade tvättstuga i fastigheten.. ;) Så nu har jag återigen tackat ja till en lägenhet, plats 10, håll tummarna!!!

Efter visningen hämtade jag nästa Bibliotekskort på Högdalens bibliotek som täcker för nästan alla bibliotek i Stockholm, bland annat statsbiblioteket där dem har en hel del Studentlitteratur.

När jag väl kom hem efter allt farande så hade jag mest kollat igenom allt jag fått med mig hem. Informationsblad om både utbildningen, lärarförbundet och bibliotekskorten.. Mycket att läsa men det ska jag väl inte klaga på, bara att vänja mig om jag ska läsa ca 1600 sidor per del av kursen (ca 3 delar per termin...)

Nu ska jag slänga mig i sängen för imorgon öppnar jag på jobbet.

Psst... PÅ FREDAG ÅKER VI!!!

0 Kommentarer till "Onsdag"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!