Sluta vara så snäll Emelie!

Jag ska börja klaga på saker. Från och med nu. Jag börjar idag. Och idag ska jag klaga på mig och dagens arbetssitution. Min dag såg ut så här:

- Vaknade och hade ont i halsen. Tänkte: Måste jag verkligen jobba? Jag mår inte bra... Jo Emelie, du måste jobba, tänk på Madde som blir alldeles själv annars.
- Jag skyndar mig iväg till jobbet, trött och halvt sjuk.
- Kommer till jobbet. Bibbi ledig (visste jag), Madde SJUK! Emelie = Ensam på avdelningen. Två vikarier = som 2 barn extra att förklara saker och ting för.
- Får ta ett samtal med vår talpedagog om ett barn som egentligen någon av dom andra kollegorna ska göra.
- Slutar 16.45. Mår fortfarande dåligt.
- Måste tillbaka till jobbet imorgon för Madde och Bibbi är bort imorgon också. En ny vikarie imorgon.

Varför är det alltid jag som tvingar iväg mej själv till jobbet? Vad hade dom gjort utan mig!?
0 Kommentarer till "Sluta vara så snäll Emelie!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!