Kusligt många timmar..

Jag kommer till mitt jobb idag och ser att inga av mina barn är inne så jag tror självklart att alla är ute. Jag tittar ut och upptäcker att ingen är där!

Jag tänker: "VAR ÄR MINA BARN!?"

Jag trallar med Tilda in på hennes avdelning som är öppningsavdelning för att fråga de andra pedagogerna: Vad har hänt!? Och det visar sig att båda mina kollegor är hemma och alla mina barn var uppdelade på de andra avdelningarna. min arbetskamrat som har hand om vikarier och om någon behöver jobba över, frågar mig direkt då om jag kan jobba till 16.30 istället för 15.00.. Ja vad ska man göra liksom? Jag kunde ju så klart så det var bara att jobba på.

Min vecka på jobbet kommer dessvärre se ut så här nu: Mån - 08.30-16.30, Tis - 08.30-16.00, Ons - 08.00-16.30, Tors - 09.00-16.30, Fre - 08.00-16.30!! Vidrigt värre...

Hoppas eran vecka blir bättre.. meeeeen på fredag kommer Robin!! Jag lääängtar! <3
4 Kommentarer till "Kusligt många timmar.."
Postat av: Tobbe

jaa fan va synd om dig att jobba 7,5 timmar om dagen med att passa ungar. Måste vara grymt ansträngande !


Datum: 2008-10-20 / Klockan: 22:40:41
Postat av: Lillknoddan

Svar till Tobbe: Jag tror inte att folk som inte jobbar på en förskola vet hur jobbigt det är. Tänk dig 15 ungar i tre års trotsen som skriker och springer och gör ALLT du säger att dom inte får i 7,5 timme VARJE DAG!

Det tar faktiskt på krafterna rejält.


Datum: 2008-10-21 / Klockan: 16:20:50
Postat av: Tobbe

jaa det är klart men på dig låter de som att du jobbar sjuukt långa dagar när nästan alla som jobbar jobbar längre?


Datum: 2008-10-21 / Klockan: 18:18:11
Postat av: Lillknoddan

svar till Tobbe: Nää det har jag väl inte men det är skillnad att sitta framför en dator i 8 timmar om dagen eller jobba med barn 8 timmar om dagen. Sedan kan en vecka för mig se helt annorlunda ut och oftast slutar man klockan tre 1-2 ggr i veckan ibland fler till och med men nu slutar jag halv 5 hela veckan typ istället! Det är långa dagar för oss pedagoger! :P


Datum: 2008-10-21 / Klockan: 18:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!