God morgon onsdag

Då var vi mitt på veckan och här i sthlm den så kallade lill-lördagen. Det finns säkert fler ställen där denna dag kallas det men i norrköping blev dom väldigt chockade när jag berättade vad vi kallade onsdagen för dom hade aldrig hört talas om det! Det är samma sak som att lipa. Här i sthlm menar vi oftast att man sträcker ut tungan åt någon och vid något tillfälle så pratar jag och tilda om att lipa åt varandra och dom blev nästan helt till sig och undrade va fan vi höll på med - lipa de är ju när man grinar inget annat! Haha! Det hade dom heller aldrig hört talas om och tyckte det var skitkonstigt! =p
Fast då har ju dom ett ord som det tog ett tag för oss att förstå - att ta därn. Vadå "DÄRN"?? Haha va är de för ord liksom? Jo att ta bort så klart! =p Den ni! Nu har ni här på den underbara morgonkvisten fått en lektion i språk så känn er nyttiga! :p
Jag mådde ju jätte illa när jag gick och la mig och jag måste säga att jag har mått skit hela natten och vaknat flera ggr. Det känns fortfarande lite i magen typ att jag har mått illa och sen så känns magen alldeles uppblåst! Har ingen aning om vad det är.. Vi får se hur det utvecklar sig.
Idag ska jag jobba och sedan in till stan för att handla en silverglittrig klänning som när man snurrar med den på flyger tyget runt ben och rumpa, nån som vet var en sådan kan finnas?

Dags för frukost! ♥
10 Kommentarer till "God morgon onsdag"
Postat av: Lexie

tack så mycket :)

hoppas du får en fin dag :)

URL: http://musicofc.blogg.se/
Datum: 2008-05-21 / Klockan: 07:14:58
Postat av: Bella

hahaha! visst är den snygg? :D

Hoppas du får en bra dag! kram!

URL: http://bellablogg.blogg.se/
Datum: 2008-05-21 / Klockan: 07:15:09
Postat av: PATRICIA

Svar: Det låter trevligt :D Hoppas du hittar någon fin klänning nu då! ^_^

Kramis!

URL: http://patriciiaa.blogg.se/
Datum: 2008-05-21 / Klockan: 07:15:28
Postat av: Bella

Haha precis! låter allt bra det! Kram!

URL: http://bellablogg.blogg.se/
Datum: 2008-05-21 / Klockan: 07:19:17
Postat av: Yohanna

haha...du måste frågat fel männiksor om lill-lördag...väldigt många här säger faktiskt så. Och en grej till...ta DÄN heter det haha...lika bra o rätta dig din galning!

URL: http://y0hanna.blogg.se/
Datum: 2008-05-21 / Klockan: 11:10:37
Postat av: Anonym

haha...du måste frågat fel männiksor om lill-lördag...väldigt många här säger faktiskt så. Och en grej till...ta DÄN heter det haha...lika bra o rätta dig din galning!

URL: http://y0hanna.blogg.se/
Datum: 2008-05-21 / Klockan: 11:12:26
Postat av: Anonym

hahahah lill lördag är ett utryck som har funnits hur länge som hällst o överallt i hela sverige du har nog lite fel om det där ja undrar om du själv vet varför den kallas för lill lördag!!!


Datum: 2008-05-21 / Klockan: 22:48:11
Postat av: Lillknoddan

Svar till anonym: Jo jag trodde att det var så att alla visste vad det var, det var därför jag blev så pass när dom i norrköping som jag sa det till inte visste! =)

Räcker denna som förklaring till lillördag?; Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter en finare middag eller går på restaurang eller dans. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

URL: http://lillknoddan.blogg.se/
Datum: 2008-05-22 / Klockan: 06:52:37
Postat av: Anonym

vilka i norrköping visste inte vad lill lördag var ?:S


Datum: 2008-05-22 / Klockan: 16:22:20
Postat av: Lillknoddan

Svar till anonym: Tror du jag säger det till en som är anonym? :P


Datum: 2008-05-22 / Klockan: 17:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!