Hemresan - Midsommar 2008

Vi vaknar ganska tidigt på söndagen, trötta, sega, jag är nästan helt utan röst och med stor längtan hem! NU hade regnet kommit.. Vi skulle alltså få ta ner tält och packa i regn om vi inte hade den turen att det skulle sluta men det gjorde det icke. Jag hade slutat dricka rätt tidigt för att kunna köra tidigt och det kändes helt okej faktiskt. Så vi packade ihop oss, hjälpte några grannar med att starta bilen, städade lite och hoppade sedan in i bilen för att åka och lämna min packning i sommarhuset och sedan dra iväg mot stan och käka kl 12.30.
När vi stod i kön till Donken så kommer en av killarna vi precis hjälpt starta bilen och säger: "Det va länge sen" haha! =p
Så ringer norrköpingskillarna när vi står i kön och säger att vi ska komma tillbaka till campingen för att en av dom skulle få sitta i min bil istället då dom egentligen bara får köra 4 st i bilen med hade kört 5 st på nerresan. Så tillbaka till campingen, plockade upp Ludde och körde ännu en gång mot stan för att hitta nånstans att käka. Vi hamnade på Le Bistro och käkade fint men billgt, skitbra!
Sen valde Ludde att köra den andra bilen istället så Olle hoppade in i min bil med tjejerna och så bar det av. Och jag tänkte att fan nu tar vi motorvägen hela vägen och körde iväg mot denne. När mamma kanske 10 mil senare ringer och frågar vilken väg vi tar och jag säger: "motorvägen via göteborg".. VADÅ GÖTEBORG?? Va fan ska jag till göteborg och göra!!?? Vilken jävla omväg vi hamnade på! haha! Men men inget att göra nått åt.. Väl framme i götet så fick vi kringla oss runt där och hittade inte ett skit, så äntligen ute på väg 40 mot jönköping så var vi tvugna att tanka i landvetter.. Jag var så trött på att köra, jag hade sådan hemlängtan och så var det så jävla kasst väder så allt var bara skit! Jag hade redan kört bil i kanske 4 timmar och vi var inte ens halvvägs hemma!
Men vi puttrade iväg och på väg 40 går inte att köra fel så till slut var vi i norrköping och lämnade av Olle och hämtade vår packning som vi hade lagt i Jontes bil. Vi mötte dom och Dennis och Duvjö nere på nya torget men körde sedan hem till Olle för att hämta lite kläder till Tilda som hon har där. Tror klockan var närmare 21.00 om inte senare när vi äntligen begav oss därifrån.. Då åkte vi även till drive-in på donken innan vi åkte iväg mot sthlm..
Min röst var vid det här laget HELT slut så jag fick sitta och viska till Tilda som också satt fram så fick hon berätta för minna och Fia i bak vad jag sagt! haha!
Väl i sthlm, in på söder, lämna Fia, till skogskyrkogården, lämna Minna, ut på Tildas ö, lämna henne, åka ensam och trött med full kall fläkt och hög bra musik och äntligen hemma 00.45!! Snacka om att jag var helt jävla slut!! Jag hade kört bil i ca 11 timmar räknade vi ut! Och i det vädret, med den hemlängtan så var inte de roligt!!

Jag älskade förresten Dennis kommentar när vi kom fram för att hälsa: "Hahaha! Fy helvete asså, ni ser ju inte liiite slitna ut asså!!" Han fick sig ett gott skratt han.. :p haha!

     

Trots den vidriga hemresan så vill jag tacka för en underbar och svinrolig midsommar!! Nästa år ska jag, Tilda, Minna och Fia åka och campa i antingen Danmark eller grekland! ;p hahaha!
0 Kommentarer till "Hemresan - Midsommar 2008"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!