Dag 1 - Midsommarafton

När klockan äntligen var 8 och personalen hade orkat sig upp ur sängen åkte vi in och tog ett varv för att hitta den perfekta platsen! Och vi hittade en perfekt i solen och allt. Vi ställde bilen, på med musiken, slängde upp tält, bord och stolar. In med sovsäckar och liggunderlag. Sen så var vi alldeles för pigga för att gå och lägga oss så vi tog fram lite dricka och satte oss och njöt i solen en stund, men det gjorde oss helt slut så vid halv 10 gick vi alla in i tältet för att slagga en stund. Efter en timme och en kvart vaknade både jag och fia i ren panik av att det var alldeles för varmt! Solen låg rätt på och det fanns ingen luft alls där inne! 

       

När vi alla kommit upp igen så fick vi besök av norrköpingsborna som bodde en liten bit bort och som kom ner torsdag kväll. Vi hade jättetrevligt där i solen tills vi var jättehungriga och det var dags för oss att fram vårat nya stormkök!
Vi gjorde faktiskt en hel midsommar lunch med potatis, sill, lax, tsatsiki, grönsaker, gräddfil, gräslök och så dricka till de. Nubben hade vi i bilen men vi var inte så sugna på att ta den just då! haha!

   

När vi hade ätit upp började vi göra oss i ordning inför kvällen med smink och kläder. Jag hade så jäkla svårt att välja kläder så jag var som alltid klar till sist och när vi precis skulle röra oss bort till norrköpingarnas tält så kom dom med alla deras stolar och skit för dom ville ju självklart ha massa musik, den som fanns i min bil! Jag lovar att vi måste varit dom som lät mest under hela helgen asså! haha! Vi satt där och hade sjukt trevligt, det kom annat folk och hängde på i sång och dans. Plötsligt kom det en skur så då tog vi våra saker och sprang till Norrköpingarnas tält där man kunde sitta alla innuti tältet. När regnet upphört kom Liza och Jessi med en liten midsommarstång som vi brudar dansade runt! Haha så läcker! ;p Sen vartefter klockan gick så började alla att umgås med andra människor runt om på campingen. Bland annat hittade vi livemusik!

                    

När klockan närmade sig 00.00 så hade redan några i gänget somnat och jag var supertrött då jag bara sovit den där timmen tidigare på morgonen sen natten till torsdagen. Så helt slut gick jag och la mig i tältet och pratade lite i telefon och då trillar även Fia och Minna in och sätter sig och äter rå korv med tsatsiki. Mumsigt tjejer! ;p När dom mumsat färdigt och vi precis lagt oss ner hör vi några basröster säger: Kolla! Där är den där bilen som dom där brudarna har med värsta baslådan!! HAHAHAHA!!! Vi kunde inte hålla oss för garv! ;p hahaha!
Innan jag somnade bestämde jag mig för att lägga telefonen bredvid mej så jag hörde om det ringde men det skulle jag inte gjort.. När vi vaknade nästa dag så var telefonen helt borta! Någon hade gått in i vårat tält medan vi sov och tagit den! Helt jävla otroligt och faktiskt väldigt läskigt!

Fortsättning får ni imorgon! ;p

1 Kommentarer till "Dag 1 - Midsommarafton"
Postat av: Solli

svar: Jodå, hade en skön midsommar!

Ser att du oxå haft en trevlig helg!

Ha en bra dag!

URL: http://sollis.blogg.se/
Datum: 2008-06-26 / Klockan: 00:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!