Cheerleading - Dag 5

Nu är det äntligen slut! Men det är tyvärr även jag! Ont i huvudet har jag också och har haft efter varje dansomgång den här "sommarkursen".. Lite segt.

* Springa 15 varv runt salen
* Uppvärmning (stretching) ca 30 min
* 30 st magputt
* 1 längd hjulningar rätt händer
* 3 längder hjulningar två pers emot varandra
* 2 längder hjulningar rätt hand (endast en hand)
* 2 längder hjulningar fel hand (endast en hand)
* 3 ggr hjulning över hel plint med satsbräda
* 3 ggr hjulning över plint rätt håll
* 3 ggr hjulning över plint fel håll
* 3 ggr sitt och rulla över
* 3 ggr ljushopp trampett stå med händer ner
* 3 ggr X-hopp trampett stå med händer ner
* 3 ggr "nudda-tårna-hopp" trampett stå med händer ner
* Träna olika lyft bland annat jag stå på händer, knäna på Myhs axlar och hela jag upp på hennes axlar

RAST 30 min - Så ont jag har i mina ben! Träningsvärk!

Jo precis, hela jag kändes som en enda träningsvärk. När vi väl kommer till dansen i cheerleadingen så måste jag erkänna att jag nog tycker den är roligare då det är så mycket mer hopp och lyft än i vanliga danser som jag har gjort. Och jag gillar ju gymnastik, har alltid varit mitt favoritämne även om jag då slutade skolan för ett år sen.. =P
0 Kommentarer till "Cheerleading - Dag 5"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!