God morgon Tisdag

Jah, då var det dags för strejk igen.. Alltid på verkas vi på nått sätt. När förskolorna gick ut i strejk för kanske 5-6 år sedan så var min mamma med. När tunnelbanorna var i strejk så hamnade jag i kläm för att komma till skolan. Tror vi kom en 40 minuter försent eller nått, kommer inte ihåg exakt. Krångligt var det iaf.
När sjuksköterskorna var i strejk så var en vän i familjen med och nu, nu är det busstrejk och det har inte åkt förbi en enda buss på hela morgonen, så jäkla tyst! Jätteskönt men.. Dom som inte kommer till jobbet då? Har man inte bil här ute, så kommer man inte någonstans utan buss! Och cykla? Jo tjena.. Jag bor fan 4 mil från centralen, hur fan skulle man lyckas cykla det så här på morgonen?
Nej jag tycker verkligen synd om alla som måste vara hemma idag och förlora massa inkomst på att kommunal ska hålla på så här!
Tilda är en utav dom som har det svårt. Hon jobbar ju då som jag på en förskola som ligger ca 20 minuters buss eller bilväg hemifrån henne. Imorse skulle hon öppna och som tur var så kunde hon åka med en i familjen och det är jag som kommer att hämta henne då vi ska iväg och handla inför lördagen. Imorgon kommer hon att åka med mej till jobbet för jag ställer upp på att sova hos henne för att kunna köra henne imorgon. Sen får hon åka med sin mamma hem. På torsdag skulle hon få åka med någon i familjen igen men hon har inget sätt att ta sig hem och på fredag så har hon inget sätt att ta sig till jobbet.. Så hon vet inte hur hon ska göra..
Någon som har nått förslag på vad dessa stackare ska göra??

Till en roligare sak.. Vad jag ska göra idag! =D Jag ska första skriva kontrakt med jobbet om visstidsanställning för hösten. Sen ska jag ta med mig Tilda och hennes syster för vi ska åka till Willys och handla mat, ÖB och handla lite smått och gott och systemet för att handla.. ja ni vet ju vad! ;p
Sen ska jag hem till Tilda och planera satan om lördagen, vi har massor kvar att göra! haha!
Jag lovar att ni kommer få veta när allt är över, om allt som vi gjorde! =D

1 Kommentarer till "God morgon Tisdag"
Postat av: Tilda

såklart d e krävande att jag har svårt å komam till jobbet, men det löser sig ju, bussförarna måste oxå få bättre arbetsvillkor söddu :)

URL: http://tildiewildie.blogg.se/
Datum: 2008-07-03 / Klockan: 18:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!