Onsdagen slutade bättre än anat!

Efter jobbet så fick jag äntligen tag på Kim, trodde nämligen inte att det först skulle bli nått för han svarade aldrig på mitt sms jag skickat på förmiddagen. Men vi bestämde att mötas i farsta centrum, så jag tog min bil och gav mig ut i de för baskade köerna! Skulle jag inte gjort för de tog ju en evighet verkligen!
Men iaf till slut så var jag framm, parkerade och gick in och mötte Kim och Leo. Så vi gick omkring där och kollade barnkläder - det finns ju massa som är URGULLIGT! Och Leo är verkligen minsta sizen, så himlands liten! Vi hittade ett par vantar till nyfödda som han var riktigt snygg i! ;P
Senare på kvällen skulle Kim spela fotboll så jag skulle få vara barnvakt helt själv! Jag ringde min kompis och arbetskamrat Sandra och vi skulle träffas i Gullmarsplan för att hitta på nått en stund.
Till en början kände jag mig nästan livrädd för de blir ju en massa extra med en barnvagn! Dessutom kommer ett fyllo och börjar prata med mig när Leo blev ledsen när vi kom ur hissen till tunnelbanan.

Fyllo - mummel mummel mummel...
Jag - Mmm (ler)
Fyllo - Är det en flicka?
Jag - Nä en pojke..
Fyllo - En pojke jaha, va gullig! Hur gammal är han?
Jag - En månad! (fyllot börjar kännas rätt snäll iaf men jag vänder om och ska gå ut från "väntsalen" för att promenera lite på perongen för att se om Leo kunde somna)
Fyllo - Vänta så hjälper jag dig med dörren ( han håller upp dörren).
Jag - Tack!
Fyllo - Ta hand om dig och bebisen!

Så under samtalet så ändrade jag lite uppfattning om det här fyllot faktiskt. Han var liksom inte ett sånt där riktigt drägg som skulle hänga överbarnvagnen utan stod en bit bort och pratade.
Tunnelbanefärden som jag hade fasat för gick jättebra för han hade somnat och det var nästan inga människor på tunnelbanan på jag slapp alla blickar! =P
Väl framme så tog vi en liten promenad hit och en liten promenad dit och Sandra blev helt förälskad hon också! Leo måste ju verkligen vara ett riktigt charmtroll!
Väl tillbaka så höll jag på och frysa foten av mig för jag fick sitta en halvtimme och vänta på Kim medan han spelade.
I bilen på väg hem till Kim så berättade han att han tyckte jag var jättegullig med Leo och att det syns att jag verkligen kan och vågar! Sen sa han en sak till men de tänker jag nog inte avslöja förrän de är klart isf! ;P

Idag händer inte mkt, jag ska jobba och sedan dansa! Jag ska bli vig igen! =D
Nu är jag stressad för att komma iväg till jobbet!!
Puss och kram!
0 Kommentarer till "Onsdagen slutade bättre än anat!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!