Varning för bluffsamtal - men vem ringer upp?

Jag läste nyss en artikel på aftonbladet - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4011203.ab - där de beskriver ett konstigt bluffnummer som har ringt runt till flera människor. De ringer en snabb signal för att man sedan ska ringa upp och det kostar en massa pengar, upp till 150-200 kr/minut. Men om det är ett utlandsnummer som det då är så länge det inte står +46, så vem ringer upp (Om man inte har någon bekant utomlands)??

Även om jag har någon bekant utomlands så skulle denna få ringa igen med tanke på hur dyrt det är att ringa. Sen är det inte ofta som någon som är utomlands ringer en signal om man vill prata med någon här hemma..

Så tänker iaf jag! Hur tänker du?

1 Kommentarer till "Varning för bluffsamtal - men vem ringer upp?"
Postat av: obesegrad

Klart folk är nyfikna..

:)



Sen ensamma ringer kanske, "jaa nån vill mig nått".

URL: http://obesegrad.blogg.se/
Datum: 2008-12-17 / Klockan: 00:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!