Min helg utan sömn

NU har jag äntligen fått vila ut mig ordentligt. Jag har inte sovit så mycket under hela veckan, sena kvällar och tidiga morgnar och mycket jobb. Natten till torsdagen var senast jag sov hemma dessutom och då blir inte sömnen den samma. Men men jag har haft en bra helg i alla fall.

Fredag - Hade en riktigt nyttig studiedag där vi märkte att det fanns väldigt mycket att prata om på vår avdelning. Sen stackjag och Tilda direkt hem till Linn och hennes pojkvän för att fira henne som fyllde 20!! Väl framme slängde vi fram maten, jag åt rostbiff och potatissalld medan Linn och Tilda äcklade sig med kräftor. Det roligaste jag sett - Tilda visste inte hur man gjorde! =D
Sen var det bara att dricka och sjunga på. Vi satt och hade jättemysigt på balkongen och mitt i våra förtjusande toner så kom två killar och frågade om dom fick komma upp. Vi hade ingen aning om vilka de var men varför inte sa vi. Det visade sig att den ena var rätt dryg och den andra skrikig så efter en stund drog dom igen, skönt. Så vi drog oss in till stan.
Väl inne mötte vi Fia, Minna och Åsa och drog till Harrys - en hårdrockskrog - där Linns och Tildas gamla klasskompis befann sig. Linn fyllde år och Linn bestämde. Men vi har aldrig känt oss mer uttittade och utstötta så efter en SNABB öl drog vi vidare till Fellows. Där träffade vi min gamla klasskompis och hans kompisar som jag träffat några ggr så där. Men när vi väl kom dit så hade redan två av deras kompisar blivit utslängda så sällskap från dom varade i ca 5 minuter.
Resten av kvällen höll jag på och storkna av värmeslag så halv tre gav jag och Tilda upp och stack för att käka istället. Till slut fick vi skjuts av linns pojkvän hem för att sova några timmar - tack micke!

Lördag - ställde klockan på 10 för att ta reda på när jag skulle iväg. Gick upp med Tilda och åt frukst och begav mej sedan hem till Sandra för att göra mig klar för bröllop. Sen gav vi oss iväg på äventyr vill jag lova! haha! Körde fel bara 2 ggr, rätt ut i ingenstans. =P Men till slut hittade vi en kyrka som stämde in på beskrivningen.
Långt men fint bröllop och sedan till herrgården där vårt arbete skulle sätta igång. Vi skulle vara barnvakter till 18 st 1-9åriga barn. Men det gick förvånadsvärt bra! Och vid 11 var alla barn helt slut och vissa sov till och med. Då tog värdarna över och vi fick åka hem. Pappa hämtade mig en bit på vägen och jag fick krypa ner i min alldeles egna säng! Den må vara saknad vill jag lova!

Fast inte lika saknad som min Robin är... =(
0 Kommentarer till "Min helg utan sömn"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!