Hatar att sitta bredvid folk på bussen!

Dagen började med att Dennis valde att stanna hemma för att han inte kände sig så frisk så jag fick tyvärr trängas med honom några timmar extra. Trängas undrar säkert ni, grabben har en dubbelsäng på 180 cm och vi trängs? Ja det är nämligen så att min rygg klarar inte riktigt av hans säng för den är så hård, båda delarna av sängen, så om jag ligger på "min" del av sängen så får jag jätteont i ryggen och kan inte sova, men om jag ligger i mitten där "hålet" mellan madresserna är så är det lite mjukare och jag får inte ont. Dessutom kunde jag inte sno hans kuddar som jag brukar när han går up för att dom jag har är platta som pannkakor känns det som! Haha! Till sist så är hans täcke mycket bättre än "mitt" för de är tjockare, skönare och varmare vilket jag som är rätt kall av mej vill ha! Men icke sa nicke, idag fick jag det inte! På köpet så ringer en arbetskamrat och frågar om jag kunde jobba vilket jag inte kunde tyvärr.
När klockan är strax efter 10 vaknar jag och känner att jag börjar få lite ont i halsen så jag går upp och dricker varm oboy, MUMS! Pratade med Fia en evighet, vi har börjat prata väldigt mycket i telefon, vilket är väldigt trevligt ska jag säga! =D Sen fixade jag och donade med lite allt möjligt, Dennis kom upp och vi åt frukost, jag började packa och gjorde mig i ordning för att åka. Dennis skjutsade, efter mycket övertalan, ner mig till resecentrum och jag klev på bussen. Jag trodde att jag skulle få sitta själv för det såg ut att finnas så pass många lediga platser, men oturligt nog fick jag och två till sitta bredvid någon. Jippi, inte vad jag ville direkt. Men slår mig iaf ner bredvid en ca 50 årig kvinna och sätter mig tillrätta med samhällesboken i famnen. Hon lutar sig tillbaka, somnar och börjar SNARKA! Då vare ju väldigt lätt att läsa och koncentrera sig! När hon väl vaknar till så tar hon fram ett äpple och varje tugga hon tar så stänker det i MITT ANSIKTE! Jag hade verkligen INTE satt mej bredvid rätt person, jag höll på och bli tokig! Dessutom frågar hon om jag ska hela vägen till stockholm... JA SÅKLART, eftersom bussen inte går någon annanstans! Åh dumma människor.. När vi dessutom kommer in i stockholm så var det rusning och hon frågar mig om jag brukar åka vid den här tiden ofta, med tanke på om det BRUKAR vara sån här trafik? Vadå, har hon aldrig sett bilar förr eller? Och även om hon inte varit i rusningstrafiken i stockholm förut så har man antingen hört om den eller sett köer i Norrköping. Helt ute är man väl ändå inte? Nej, jag höll på och gå i taket!
Äntligen framme i stockholm och jag tar mig hem då jag fått paket från H&M, kläderna jag beställt och dom är JÄTTESÖTA! Bilder kommer imorgon, jag är alldeles för trött just nu!
Åkte sedan iväg till dansen och vi har haft så roligt idag för Myh har försökta få lilla lätta mig att dansa bra Streetdance, vilket bara såg för roligt ut! Och dessutom ska hon hålla på med massa acrobatik som går åt helvete och jag börjar känna mig gammal! Haha! Skulle jag haft med mig vidoekamera så hade ni fått se nått riktigt roligt!
Nu är jag äntligen hemma och ska hänga lite tvätt, sen ska jag gå och lägga mig! Har fortfarande lite ont i halsen.. =(

 Stockholm i mitt hjärta ♥

image193
3 Kommentarer till "Hatar att sitta bredvid folk på bussen!"
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Annars önskar jag dig bara en bra kväll!

URL: http://natalieb.blogg.se
Datum: 2008-04-10 / Klockan: 22:47:09
Postat av: ..

Du bor väll inte ens i stockholm? :S känns mer som mitt i djungeln där du bor !!


Datum: 2008-04-10 / Klockan: 22:47:27
Postat av: Lillknoddan

Haha nää jag bor väl inte mitt i stockholm men det tillhör sthlm och jag har varit inne i sthlm halva mitt liv. Jag bor ca 4 mil från centralstationen mitt ut i skogen, kan man säga.. =P

URL: http://lillknoddan.blogg.se
Datum: 2008-04-11 / Klockan: 09:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!