Fredag med raggande islänningar! ;P

Jag började som vanligt dagen med att jobba, på mitt andra jobb denna dag och när jag var i matsalen och åt med barnen så ringde chefen från det andra och ville boka upp mig på hela maj. Då var pengarna för sommaren kirrade då.. ;P

Sen åkte jag hem och började stress-skriva mitt arbete som skulle in innan tolv och eftersom jag var tvungen att översätta en del engelska texter till svenska, vilket jag är grymt dålig på, så tog det sin lilla tid. Men samtidigt så kom Maria hem till mej och väntade på att jag skulle bli klar så vi kunde åka till stan och ta nån cider på krogen.
När vi kommer dit hamnar vi vid ett litet bord precis bredvid baren och inte i närheten av nått annat bord så vi trodde vi skulle bli väldigt ensamma! Men icke sa nicke! Dom som var värst var några islänningar som sprang emellan deras och vårt bord hela tiden och försökte prata med oss men eftersom jag är sämst på engelska så hörda jag aldrig vad dom sa! Haha! Sen kom några från Canada och pratade lite med oss om olika klubbar i Stockholm. Och till sist äntligen kom en svensk killa och satte sig vid oss och snackade. Han var sjukt trevlig men tyvärr bara en 89a. Men under tiden vi satt där fick vi en trevlig servett som islänningarna hade skrivit på! Vi tog kort på den och sparade! Haha. Dom kallade den yngsta killen för The Viking för han hette nått med Vikingur/Vikingun, haha, förlåt att jag skrattar åt namnet men de va riktigt roligt!
När vi skulle gå hem så ville dom absolut inte låta oss gå men fanns inget som kunder övertala oss tyvärr! Jag tog tunnelbanan till bromma o sen nattbussen som bara går halva vägen hem, därifrån fick jag ta taxi och jag hatar att åka taxi hem själv. Så jag ringde till Dennis som jag visste skulle vara vaken och det var han. Men han var på mc donalds och fyllekäkade och så fick jag prata med Tobbe medan han åt upp sin hamburgare. Efter en stund blev Tobbe alldeles tyst och säger sedan: "Bempa.. Sover du?" Och brast sedan i skratt för Dennis hade somnat med ansiktet i hamburgaren!! Hahaha! En härlig fyllekille de där! ;P inte undra på att jag älskar hans fyllesamtal!

Idag är en ny dag och jag får se vad som händer!

image183


image184
3 Kommentarer till "Fredag med raggande islänningar! ;P"
Postat av: Natalie B

Hej!

Var med och tävla om ett hemligt paket värt 1000 kronor! http://natalieb.blogg.se/tvling.html

URL: http://natalieb.blogg.se
Datum: 2008-04-05 / Klockan: 19:18:58
Postat av: hora

ditt jävla mojje du vet att du kan åka dit på att sprida nummer på internet!!!


Datum: 2008-04-06 / Klockan: 20:39:02
Postat av: Lillknoddan

Nöjd så? Jag tror nämligen inte riktigt att någon skulle sätta sig och ringa till Island men visst, rätt ska vara rätt.


Datum: 2008-04-07 / Klockan: 09:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!