En lördag med Idol 2008

Efter att ha tvingat oss upp klockan halv 5 så var vi framme halv 8 utanför filmhuset och audition för Idol 2008. Dagen D var här! Det var inte lika mycket människor som jag hade trott men det var ändå en hel del.
Vi satte oss på vår handduk och mös i solen tills Peter Jihde kom upp på scenen och dom skulle börja filma en massa inför första programmet av Idol så vi hjälpte till och dansa och vifta med händerna och vinka åt helikoptern och allt sånt.
Sen var det bara att vänta och vänta och vänta och vänta lite till och vi smög oss framåt i kön, sakta men säkert och när vi började komma in i det riktiga kösystemet längre fram så blev det en riktig kamp om att komma först hela tiden. Men till slut, efter 8 timmar och 25 minuter.. BÖRJAR DET REGNA!!!! Men som tur var så fick vi efter 8 ½ timmars väntan äntligen komma in och även slippa regnet! ÄNTLIGEN!!! Det var en riktig lättnad och trots att det även tog oss 1½ timme där inne så gick det väldigt fort. Tilda försökte få mig att sjunga också men jag sa stort NEJ! Mer än hälften av alla toner kan jag inte ens ta så nej!
När vi kom in upptäckte vi dessutom att dom hade en lite kiosk där inne men man kunde endast betala med kontanter och det betydde att Tilda bara hade 20 kr och jag inga. Vi fick alltså en burk-cola och en dubbelsmörgås, men det satt RIKTIGT fint!
Äntligen därifrån svängde vi in på seven eleven och åt vår första måltid på hela dagen! GOTT! Sen åkte vi hem och jag somnade fortare än jag någonsin gjort tror jag, så skönt!!

 Tunnelbanan, sjukt tidigt på morgonen, men solen värmde gott!
   Äntligen framme vid den stora kön!
 Peter satte igång kön med musik och hans egen dans! ;P
  När man hade ont i ryggen satt vi nere bland allas ben och rumpor!
  Vi börjar verkligen närma oss nu!
   Nästa gång ska vi få gå in och då börjar det regna!!
    Väl inne var vi sååå hungriga!
 Efter att vi varit inne en timme såg det fortfarande ut så här där ute. Stackare som stod i regnet i kanske en timme eller nått!

  Trötta beger vi oss hemmåt! Vilken sjuk dag, den gör vi aldrig om igen!!

5 Kommentarer till "En lördag med Idol 2008"
Postat av: Jessica

Haha, det är hemskt. ;p

URL: http://jessfucker.blogg.se
Datum: 2008-04-27 / Klockan: 11:27:09
Postat av: catrin

Spana in min blogg och tyck till om tatueringen ;)

URL: http://caatys.blogg.se
Datum: 2008-04-27 / Klockan: 11:31:52
Postat av: Alexandra

lät ganska jobbigt! :P

URL: http://norrlandsflickaan.blogg.se
Datum: 2008-04-27 / Klockan: 12:09:56
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N Anne af Uppsala

oj så många bilder du har tagit
vet hur många man kan ladda på blogg.se?

URL: http://veckomagasinet
Datum: 2008-04-27 / Klockan: 12:22:23
Postat av: cecilia

Vad jobbigt att köa så länge men det lät roligt :)

URL: http://ceciliaLA.blogg.se
Datum: 2008-04-27 / Klockan: 14:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!