Träningsmotivation

I natt drömde jag en dröm där jag skulle få tillbaka min tenta om dokuentation. Seminarieledaren och alla andra sågade mig totalt för att min tenta var så totalt värdelös och när jag tittade i den var det typ bara massa kinesiska tecken, procenttecken och lite text här och där... När jag hämtade ut tentan idag så såg jag att så var ju inte fallet, tentan såg ut som den skulle och jag hade blivit godkänd... PUH! :P

Efter skolan åkte jag till gymmet, väldigt omotiverad men eftersom jag hade druckit min PWO så kunde jag ju inte ångra mig. Började med att köra intervaller på de viset som jag skulle gjort häromdagen och denna gång kunde jag även slutföra dessa. När själva intervallen var slut gick jag klart 5 km (var bara ett par 100 meter var) men såg då att det bara var några kalorier kvar till 300 brända, så då gjorde jag klart dem också. Då var det bara 3 miuter kvar till 40 minuter på löpbandet så jag.. Nä det gjorde jag faktiskt inte, kände att tiden rann iväg men just såhär kan jag hålla på för att motivera mig att fortsätta på löpbandet, fungerar riktigt bra för mig!

Sen hade jag ingen aning om vad jag skulle fortsätta med så satte mig ner och funderade. Kom då och tänka på ett mail jag fick av SATS igår och deras PT-utmaning. 100 burpees 3ggr i veckan i 3 veckor. Rätt tufft men jag har tänkt ge det en chans. Dock kommer jag inte klara 100 på raken så för att testa min kapacitet valde jag ut 3 magövningen som jag skulle göra mellan burpees. Det slutade med att passet såg ut på detta viset:

10 Burpees
15 Fällknivar 10 kg medicinboll
10 Burpees
15 Fällknivar 10 kg medicinboll
10 Burpees 
15 Fällknivar 10 kg medicinboll
10 Burpees
15 Sideböjningar 14 kg (höger & vänster)
10 Burpees
15 Sideböjningar 14 kg (höger & vänster)
10 Burpees
15 Sideböjningar 14 kg (höger & vänster)
10 Burpees
15 "Grodan"
40 "Sparkar"
10 Burpees
15 "Grodan"
40 "Sparkar"
10 Burpees
15 "Grodan"
40 "Sparkar"
10 Burpees

(Förklaring Grodan - Sit-ups läge med benen korsade ca 90 grader i luften. När sit-upen utförs för du knäna mot huvudet och huvudet mot knäna samtidigt som du blåser ur all luft och går sedan tillbaka till startläge)

(Försklaring Sparkar - Halft liggande läge med armarna som stöd bakom ryggen. Fötterna varierar höger vänster med att "sparka" ut benet rakt för att sedan dra benet upp mot magen. Höger, vänster, höger, vänster.. osv. Fötterna och benen ska aldrig nudda marken men vara så nära som möjligt)

Efter passet var jag HELT slut och hela jag skakade! MEN... Totalt 100 Burpees och jag gjorde allt på 30 minuter och försökte vila så lite som möjligt men de va svårt!! 

 

 

0 Kommentarer till "Träningsmotivation"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!