Söndag 3/3

Ja, då har jag varit på det där gymmet idag igen. Jag vet att jag tjatar om det men gymmet, jobbet och skolan är det som präglar mitt liv just nu och det är inte så mycket roligare faktiskt.

Men iaf så gjorde jag ett jäkligt bra pass ifrån mig! Triceps och axlar med 15 minuter löpning som uppvärmning.

Var även en sväng till Solna centrum idag och letade kläder till kryssningen. Hittade två toppar som jag köpte men vet fortfarande inte om jag är riktigt nöjd. Lär väl veta det när jag väl står där i hytten och ska klä på mig!

Förut detta så har jag studerat för fullt. Har läst klart den första boken som handlade om traumatiserade barn, en bok skriven av en psykolog på rädda barnens mottagning. Riktigt bra bok måste jag säga! Sen kan jag även känna att mitt arbete i jämförelse med hennes är ju ingenting. Jag arbetar på en riktigt svensk förskola där de flesta familjer satsar på karriär och barnens största problem är att de inte fått den senaste Star wars-figuren. Medan andra barn i andra delar av Stockholm och Sverige har sett sina familjer bli mördade, mamma blivit våldtagen, själva blivit sexuellt utnyttjade, flytt från krig, vapen, bomber och annat traumatiskt! Och nu i Sverige har dom fått en andra chans men det är inte så lätt som man kan tro. Deras minnen sitter med ett järngrepp och det tar lång tid att laga!! Ush, stackars barn.. :(

Nej, nu ska jag sova. Ny jobb och pluggdag imorgon.

God natt!

0 Kommentarer till "Söndag 3/3"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!