Gotland 2012



Vi åkte ner till Nynäshamn. Eftersom vi var där tre timmar innan båten skulle så satte vi oss och åt mat. Dock var maten inte alls god...



Vi passade även på att gå runt på bryggorna i hamnen och tog massa kort, bland annat denna härliga!



För att fördriva tiden passade vi på att göra en av de saker man gör på en semester, nämligen spela minigolf! Tilda vann dock över mig med ETT poäng men vi utklassade Minna! ;)



På båten åt vi godis, drack gott, tittade på gamla 360 bildern - finns så många minnen!! 



Jag var aptrött och behövde sova en liten stund innan det var dags att kliva av båten och köra bil igen! :)


Borsta tänderna fick vi göra ute i naturen, det är så man gör det på landet! Mysigt! ;)
 


Ingen av oss ville sova i vardagrummet så vi drog ihop sängarna och gjorde en dubbelsäng och myste ihop oss, det va mycket mysigare!
 


Tilda köpte en ny outfit!



Nästa måste på en semester - Äta mjukglass! Glassen som vi köpte var hemgjord och riktigt god!! 



En mycket fin kyrka!



Vänskap ♥



Jag och Minna med den otroligt fina utsikten över Visby i bakgrunden!



Glada flickor!



Uppe på Ringmuren. Vi såg enda till fastlandet! ;)



Jag och Minna hittade den här fina gränden och ville så gärna gå ner, men Tilda hade bestämt att vi skulle gå ut på utsidan av Ringmuren så vi fick bara ta kort på den! ;) 



Olagliga flickor uppe på Ringmuren, man får nämligen inte klättra på den. Ooops! ;)



Promenad längs med muren. 



Hmmm.... Små rabarber????!!



Promenaden fortsatte ner till vattnet, vi kastade macka....





Badade fötterna i vattnet...





Och promenerade sedan vidare till Rosenträdgården. Minna som är florist blev alldeles till sig och gick runt och luktade på alla blommorna! Och jag kan hålla med om att dem var vackra!



Vi hittade en väldigt underlig gran...





När vi kom hem var det dags för grillning. Det blev så jäkla gott! 



Men inte så konstigt när det var jag som grillade!! ;) 



Därefter började vi göra oss i ordning för en helkväll på stan!



Vi hamnade först på ett ställe som heter Surfers där vi tog en cider med Tildas brors syster (olika föräldrar...), sedan drog vi vidare till Gutekällaren och röjde loss! 



Dagen därpå bjöd först på fint väder så vi bestämde oss att dra till en strand och bada. När vi kom dit var det molnigt och vi hade stora regnmoln runtomkring oss! Men Minna och Tilda badade ändå, GALNINGAR enligt mig som bara badade ut till knäna, sen kände jag inte ens mina fötter. Kalla mig badkruka men det va fa-an för kallt!!





På kvällen var det dags att åka hem igen. Vi hann med en middag på en restaurang i Visby innan vi åkte ner till hamnen och tog en promenad bland lyxbåtarna. Hittade bland annat min båt, har undrat ett tag vart den tagit vägen! ;) 



Nöjda och trötta flickor lämnade sedan Gotland för denna gång i solsken! 
1 Kommentarer till "Gotland 2012"
Postat av: Tilda

Botaniska trädgården heter d faktiskt ;)

Svar: Jajajaja ;)
Emelie


Datum: 2012-07-12 / Klockan: 20:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!